Gå til innhold

Gamer PC selvbygg 9000Kr

Anbefalte innlegg

Hmm, Har selv: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Trekker fint BF3 på full grafikk på 60 fps :)

Virkelig? Jeg har store problemer med å tro på det av flere grunner:

Et av mine to 7970 (overklokket +35% på core og +27% på minne) klarer 43 fps minimum og ca 65 fps average på Sharqi Peninsula i BF3 Ultra (PRESET, ikke "for det meste Ultra.") Et GTX 560 Ti 448 core er ikke i nærheten av hva et 7970 klarer i BF3, Nvidia-optimalisert eller ei.

GTX 560 Ti 448 core har bare 1280MB VRAM, som er for lite å kjøre BF3 på Ultra i 1080p uten noen massive dropp.

Gjennomsnittlig framerate uten å oppgi oppløsning, målepunkt eller minimumsmålinger er også rimelig misvisende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det kortet lit gammelt, og kan det kjøre alt på fult uten problemer?

7850 kom ut for 4 måneder siden, så det er jo teknisk sett "litt gammelt" i PC-verden. Dessverre er det neste kortet opp på prislista GTX 670 (som er bare 2 måneder gammelt og koster >3000 kr,)

Nei, et HD 7850 kan ikke kjøre alt på fullt, hvis du vil kjøre alt på fullt i 1920x1080 må du minst ut med 3x GTX 670...

Må man ha minst 3 GTX 670 for å kjøre alt på fullt? En venn av meg har GTX 670 og en i5 2500k (ingen av dem overklokket) og han får godt over 60 fps på BF3 ( han nevnet mellom 60-80). BF3 er jo også et ganske krevende spill, vet at crysis og metro er mer krevende men er det virkelig SÅ stor forskjell at man trenger 3 GTX 670 for å spille på maks?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må man ha minst 3 GTX 670 for å kjøre alt på fullt? En venn av meg har GTX 670 og en i5 2500k (ingen av dem overklokket) og han får godt over 60 fps på BF3 ( han nevnet mellom 60-80). BF3 er jo også et ganske krevende spill, vet at crysis og metro er mer krevende men er det virkelig SÅ stor forskjell at man trenger 3 GTX 670 for å spille på maks?

BF3 er på langt nær det tyngste spillet der ute og et GTX 670 klarer nesten 60 fps average uten overklokk (dog må du ha 2 stk for å takle 60 fps låst på Ultra.)

Metro 2033 sine maksimale innstillinger er først og fremst laget for å drepe ytelse og sende alle systemer i kne, derfor er det enda ikke et skjermkort som klarer det på maks.

Nå ble jeg forvirra å skall sjekke oppløsninga og det andre senere i dag. Men kan si sikkert at man ikke trenger 3 gtx 670 for å kjøre full grafikk på spill som bf3? Det hadde jo bare blitt for dumt :nei2:

Les hva jeg skriver og hva TS spurte om. Han spurte om en løsning som takler alle spill på maks, da er 670 tri-SLI det svakeste du kan gå for siden Metro 2033 på maks slakter ytelsen til de grader (Kapittel 7 - checkpoint 2 hvis du lurer på hvor jeg får under 20 fps fra.)

BF3 er ikke i nærheten av like tungt som Metro 2033, men det krever absolutt et kraftig monster av en maskin for å kjøre på Ultra om du ikke godtar de ekstremt merkbare framedropsene og at spillet ikke kjører optimalt under åtti, 80, fps, det har ingenting å gjøre med oppdateringsfrekvens på skjermen, det har å gjøre med at spillet føles tregt og lite responsivt. For ikke å nevne at forskjellen mellom High og Ultra i BF3 er praktisk talt umerkbar.

Lenke til kommentar

BF3 er på langt nær det tyngste spillet der ute og et GTX 670 klarer nesten 60 fps average uten overklokk (dog må du ha 2 stk for å takle 60 fps låst på Ultra.)

Metro 2033 sine maksimale innstillinger er først og fremst laget for å drepe ytelse og sende alle systemer i kne, derfor er det enda ikke et skjermkort som klarer det på maks.

Nå ble jeg forvirra å skall sjekke oppløsninga og det andre senere i dag. Men kan si sikkert at man ikke trenger 3 gtx 670 for å kjøre full grafikk på spill som bf3? Det hadde jo bare blitt for dumt :nei2:

Les hva jeg skriver og hva TS spurte om. Han spurte om en løsning som takler alle spill på maks, da er 670 tri-SLI det svakeste du kan gå for siden Metro 2033 på maks slakter ytelsen til de grader (Kapittel 7 - checkpoint 2 hvis du lurer på hvor jeg får under 20 fps fra.)

BF3 er ikke i nærheten av like tungt som Metro 2033, men det krever absolutt et kraftig monster av en maskin for å kjøre på Ultra om du ikke godtar de ekstremt merkbare framedropsene og at spillet ikke kjører optimalt under åtti, 80, fps, det har ingenting å gjøre med oppdateringsfrekvens på skjermen, det har å gjøre med at spillet føles tregt og lite responsivt. For ikke å nevne at forskjellen mellom High og Ultra i BF3 er praktisk talt umerkbar.

Da skjønner jeg! Visste at Metero var et mer krevende spill, men ikke SÅ krevende :p

Takk for svar da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...