Mann_Av_Gull Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Personlig så bryr jeg meg lite om AMD er 3% bedre enn Nvidia eller omvendt. Jeg ser på lavere effekt = mindre støy og har alltid vært generelt mer komfortabel med Nvidia's driver kontrollpanel VS AMD/ATI. Påstanden din om at du fokuserer på lavere effekt/støy er selvmotsigende, HD 6970 hadde en tilsvarende ledelse over 570 som 670 har over 7970, techpowerup måler strømtrekket og spenningen fra PCIe-pluggene og fra PCIe-porten og er derfor jeg bruker dem som kilde her. Støy er avhengig av kjøling, og standardkjølingen fra AMD/Nvidia er ikke god til annet enn å tilby gode temperaturer med uakseptabel støy. Nvidias kontrollpanel er jo et rot uten like når jeg ser på det nå, mye bedre med RadeonPro som er oversiktlig og bruker skjermen langt bedre. Jeg snakket om GTX 670/680 VS 7970. Tenkte ikke på eldre generasjoner når det gjaldt effektbruk = støy. Jeg kjører uansett ikke med referanse kjøling, jeg har jo ASUS DC II. Som også er nesten helt stillegående under last. Jeg synes ikke Nvidia kontrollpanel er et rot uten like, jeg synes AMD/ATI har et rotete og upraktisk kontrollpanel. Smaken er som baken, den er delt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg synes ikke Nvidia kontrollpanel er et rot uten like, jeg synes AMD/ATI har et rotete og upraktisk kontrollpanel. Smaken er som baken, den er delt. Nå skrev jeg faktisk at RadeonPro er mer oversiktlig enn Nvidia Control Panel. Hvis du ikke vet hva RadeonPro er for noe kan du ta en kikk og vurdere selv om det er mer eller mindre rotete enn Nvidia Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 17. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg synes ikke Nvidia kontrollpanel er et rot uten like, jeg synes AMD/ATI har et rotete og upraktisk kontrollpanel. Smaken er som baken, den er delt. Nå skrev jeg faktisk at RadeonPro er mer oversiktlig enn Nvidia Control Panel. Hvis du ikke vet hva RadeonPro er for noe kan du ta en kikk og vurdere selv om det er mer eller mindre rotete enn Nvidia Hadde faktisk ikke hørt om det der. Men ble ikke særlig imponert over bildene. Jeg forstår at du er veldig glad i AMD/ATI skjermkort, men jeg blir fortsatt ikke imponert. Jeg er mer fornøyd med Nvidia VS AMD/ATI. Sånn er det bare. Hvis du klarer å overbevise andre med dine poster så greit nok, men slik som det er nå så holder jeg en knapp på Nvidia.. På alle måter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå