tellus Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Men hadde vært toppers med firewire inngang også, eller er det vits i de siden jeg har dette på hk fra før. Har noen gammle video opptak som skulle vært på dvd. Hvilket kort må jeg kjøpe? og hvor? er det store spørsmålet mitt vil ikke gi flere 1000 kr for dette, da kan de være de samme. Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Du vil kunne klare deg med et enkelt tv-kort. Hvis du ellers har bare mono så går vel slike kort for 4-500,-, stereo (som f.eks. et TerraTec Cinergy 600 med fjernkontroll og FM-radio med RDS) kommer vel på det dobbelte, og i grunn innenfor beløpsgrensa, porto inkludert. Og det nevnte kortet gir deg "... opptak i VCD, SVCD eller DVD format " - og "kjente format (DiVX ...". Ellers så har sikker Hauppage og Pinnacle lignende kort. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Har du et DV-kamera? Isåfall kan du koble den analoge kilden inn på kameraet og så koble kameraet via firewire til PCen og ta opp på den måten. -Kisp Lenke til kommentar
tellus Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 min far har et dv kamera, et cannon 550 eller no, som jeg bruker til vanlig men det er ikke analog linje inn på dette som jeg vet. så på komplett de var et nytt pinnacle tv kort som skulle komme in den 5 tror jeg. men har dette analog linje inn da? er ikke dette bare dv. TerraTec Cameo 600DV Firewire Controller with 5.25 front module, Retail Lenke til kommentar
tellus Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Dette ser da bra ut? ikke vet jeg, men er åpen for forslag hvis noen mener jeg får et bedre kort for pengene. http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=179&g1=3...tall=&ntopris=0 Radio blir ikke brukt av meg da. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har brukt begge deler, både grabbekort av amatørkvalitet og DV. Du får mye bedre kvalitet ved å spille inn på DV først, fordi konverterne i DV- kameraet tydeligvis er av bedre kvalitet. Anbefaler deg å spare penger til et DV- kamera med ut/inn, i stedet for å kaste bort pengene på TV- kort. Har tre stykker liggende som har fungert mer eller mindre gjennom årene, men så oppdateres ikke drivere, eller så virker ikke kortet i en nyere maskin osv.. det siste er et Gforce Ti kort, men det er også et herk å bruke grabbefunsjonen på , fordi WDM- driveren bare starter når den selv har lyst, og må derfor reinstalleres ustanselig.. Kvaliteten er også så som så, OK til å se TV på skjermen, men ikke til noe annet. Min soleklare anbefaling er at du handler et DV- kamera med ut/inn. Det burde du får for så vidt over 3000 kroner. Det blir mye bedre. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Vil absolutt anbefale deg å enten kjøre en konvertering fra analog til DV via et kamera med analoge inn, eller en egen konverteringsboks, eller kjøpe et eget redigeringskort med analog innganger spesialberegnet på video. Vil ikke anbefale å bruke TV kort til dette da de veldig sjelden opererer med full oppløsning. Oftest kjører de med halvparten av oppløsningen på DV og gir dermed ikke den beste kvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå