Gå til innhold

Nye skjermer 2012, high-end


Kiseijuu

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fulgt med på skjermfronten og kan gi noe informasjon på hva som kan forventes tilgjengelig på markedet i 2012?

 

Det jeg spesifikt lurer på er:

 

- Høy oppløste skjermer

- Store skjermer (24-30") med ultra høy oppløsning

- 16:10 skjermer (ikke 16:9)

- Paneltype

- LED, OLED og lignende

- tynne skjermkanter (bezel)

 

 

Jeg syntes dette var vanskelig å søke opp info om da alle resultatene bare viste nye tvskjermer, apple sitt thunderbolt display og et drøss med vanlige 1-2 tusen kroners skjermer.

 

Det er feks kjedelig for meg om jeg i dag kjøper 27" tommeren til Dell for så neste måned se en oppfrisket modell. Eizo har jo flere fine modeller, men korrekt fargegjengivelse og slikt er ikke verdt så mye penger for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den kategorien skjermer du ser etter er vel det hoteste nå om dagen skjermene:

Dell U2711

Dell U3011

Fujitsu P27T-6 27"

 

De to 27" er 16:9, men med en oppløsning på 2560 x 1440 er det fortsatt gode skjermer. 30" fra Dell er den råeste skjermen du får tak i innenfor dine spesifikasjoner i dag, uten å vinne i lotto først. Den stiller med en oppløsning på 2560x1600 og er dermed 16:10. De øvrige spesifikasjonene er også svært tilfredtstillende.

 

Jeg har selv lett en del etter nye skjermer, men finner ingen konkrete rykter om nye og kulere skjermer som er klare i nærmeste framtid. Det er likevel godt mulig at det kan være skjermer med "retina oppløsning" på vei snart, men jeg ville kanskje ikke ventet på grunn av slike rykter og forventninger.

Lenke til kommentar

Dell'ene har jeg sett før, det er vel også 27"ern til de jeg har vurdert.

 

Men med tanke på at de har vært ute en stund nå så burde de vel erstattes av noen nyere modeller syntes jeg. LED skjermer har blitt mer vanlig og så har vi jo oppløsningen på den nye macbooken som kanskje sparker igang noe nytt fra andre produsenter. Skjermer med thunderbolt hadde også vært fint, men til nå er det også bare apple der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...