Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fullmakt over lengre tid

Hanske

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har seg sånn at jeg reiser til Japan i slutten av august og blir der i 10 måneder. I den forbindelse lurer jeg på om det er mulig å gi en generell fullmakt til enten min mor, far, søster eller alle tre, hvor det står at de får lov til å hente alle pakker og rekommenderte brev adressert til meg på postkontoret. Er dette mulig? Tenkte å skrive noe som

"Oslo 12.07.12

Jeg gir herved fullmakt til min søster zzzzzzzzz, så hun kan hente alle pakker og brev, herunder også rekommenderte brev, adressert til meg i perioden 29.08.2012 til 30.06.2013.

Signatur og kopi av legitimasjon".

Er dette tilstrekkelig? Lurer også på det juridiske i at min søster og jeg er under myndighetsalder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du er under 18 så tror jeg foreldrene dine kan hente pakkene dine uansett :p

Uansett så ber de aldri om leg så lenge man har hentelapp. Uansett hvem hentelappen er adressert til.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

TMB: Det hender posten er litt vanskelig på å la deg hente ut pakker uten legitimasjon (selv om de altså ikke har rett til å være det, bare enkelte postenansatte som er litt sta), og da kan en fullmakt være greit. Og jeg kan ikke se hvorfor foreldrene skal få hente ut rekommanderte pakker sendt til han uten fullmakt bare i kraft av at han er umyndig.

TS: Jeg kan ikke se at noe skal være galt med den fullmakten. Jeg har håndtert betraktelig "viktigere" fullmakter som varer i mange år, så det der er nok ikke noe problem overhodet.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Jeg ville tatt kontakt med posten og hørt med dem.

Det er jo ganske strenge regler når det gjelder rekommenderte brev ihvertfall.

Som Herr Brun påpeker, er det ansatteavhengig hvem som velger å se bort ifra en fullmakt. Fullmakter er ellers regulert av avtaleloven kapittel 2, og jeg ser heller ingenting galt med trådstarters oppsett.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...