Nilsen Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Er du kyndig kan du bytte BIOS og oppgradere skjermkortet. Slik får Radeon HD 7970 bedre ytelse Lenke til kommentar
Norlig Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Sukk... Gjer bedre undersøkelse neste gang. turbo modusen vil ikkje kunne bli aktivert i de originale kortene grunnet GHz edition bruker noen andre VRM typer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) En stor fordel med denne BIOSen er økte klokkegrenser til 1500 core og 2000 memory, så slipper man å tulle med extended clock range når man overklokker videre. Dog skal også spenningen gå litt ned... EDIT: Akkurat prøvd dette, resultatet var 1050MHz stock, 1500/2000-grenser og spenningen kunne ikke gå høyere enn 1150mV uansett stock voltage. Endret 12. juli 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Man er jo uansett kun et par tastetrykk unna Extended Clock Range med Asus sitt GPU Tweak, men for all del, for de som vil flashe så gjør nå det Sist gang jeg flasha var da jeg hadde 2 stk 2900Pro, og flasha til 2900XT, det gikk helt fint. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Med andre ord så er Ghz-edition helt meningsløs for de som vet hvordan en overklokker skjermkortet og/eller flasher biosen? Lenke til kommentar
friskies Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Kan noen som har prøvd denne biosen lagre den med gpu-z og laste den opp en eller annen plass? Den updater-tingen gir bare feilmeldinger for enkelte Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Med andre ord så er Ghz-edition helt meningsløs for de som vet hvordan en overklokker skjermkortet og/eller flasher biosen? Ja. Endret 13. juli 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg ville ikke tatt med MSI så lett i denne "refference card" gjengen. Mitt MSI 5850 TwinFrzr hadde ikke referanse design og manglet ordentlig voltage table. Null klokking pga dette. Thanks and fuck you, MSI. Kjøpte meg Gigabyte 670 istedet Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg ville ikke tatt med MSI så lett i denne "refference card" gjengen. Mitt MSI 5850 TwinFrzr hadde ikke referanse design og manglet ordentlig voltage table. Null klokking pga dette. Thanks and fuck you, MSI. Kjøpte meg Gigabyte 670 istedet Så lenge det er referansedesign på kortet vil dette funke, det er aldri en garanti for at et kort med en tredjepartskjøler skal ha referansedesign. Også rimelig interessant at du kjøpte deg et 670 når 600-serien fra Nvidia totalt mangler spenningskontroll. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg ville ikke tatt med MSI så lett i denne "refference card" gjengen. Mitt MSI 5850 TwinFrzr hadde ikke referanse design og manglet ordentlig voltage table. Null klokking pga dette. Thanks and fuck you, MSI. Kjøpte meg Gigabyte 670 istedet Så lenge det er referansedesign på kortet vil dette funke, det er aldri en garanti for at et kort med en tredjepartskjøler skal ha referansedesign. Også rimelig interessant at du kjøpte deg et 670 når 600-serien fra Nvidia totalt mangler spenningskontroll. http://www.overclock.net/t/1253432/gigabyte-gtx-670-oc-version-hands-on http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/54705-gigabyte-gtx-670-windforce-oc-review-19.html http://www.pureoverclock.com/Review-detail/gigabyte-gtx-670-windforce/18/ etc etc. Mitt 5850 klokka nesten ikke. Og ifølge andre som satt med MSI 5850 TwinFrzr II så klokka ikke det kortet så mye før over voltage protection slo inn, viftene gikk i 100%, skjermen ble svart og PCen måtte bootes. Gigabyte Windforce 670 klokker som bare helvette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå