IceBlitz Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Hei! Det hadde vært veldig kult om noen hadde et svar eller løsning på mitt problem, for jeg stor helt tom for idéer. Greia er at jeg ønsker trådløst nett i kinoen min slik at jeg med min HTPC kan streame alt av filmer som jeg har på min vanlige data hvor jeg har mitt harddisk rack. Jeg har full signalstyrke men shitloads med pakketap. Så mye at jeg ikke engang får pinget routeren min skikkelig. Får det innerst til høyre på den veggen som lerret og forsterkere og høyttalere står. Flytter jeg PC-en til venstre men fortsatt inntil samme vegg har jeg fortsatt fullt signal, men får mindre pakketap og kan overføre rundt 2 megabytes pr sekund fra den stasjonære. Flytter jeg den tilbake forsvinner alt igjen, og det er kun snakk om 3-4 meter forskjell. (SE VEDLEGG; skisse av huset mitt). Jeg har også testet dette med min bærbare, heeeelt samme symptom. Har forsøkt å skru av alt elektrisk utstyr i hele kinoen uten at dette hjalp. Er kun HTPC-en som er en enhet med trådløst nett der inne. Det er uansett ALLTID fullt signalstyrke på begge PC-ene når jeg tester med begge. Men det som begge viser er at når jeg akkurat har koblet til det trådløse så har jeg full hastighet 72mbps på den ene og 300mbps på den andre. Men innen 10 sekunder kan jeg se at hastigheten faller fra 72 og 300mbps til 1-10mbps og så begynner alt å bli helt sørpe igjen. Det er det som er så rart. Hvis jeg disconnecter og så connecter har jeg full fart i noen sekunder og så daler det rett til bånns. Skjønner ingenting jeg EDIT: som en tilleggsopplysning så er ALLE andre rom i hele huset helt konge på signal og har da ingen pakketap what so ever. Ingen sted i huset!!! Utenom kinoen... Router er Asus RT-N56U som fungerer helt sinnsykt og som gi meg signal helt ute på tuppen av jordet mitt men ikke på kinoen altså. Er ikke noen spesielle vegger med kinoen eller noe som helst såvidt jeg vet. Endret 12. juli 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Prøv å bytt kanal i routeren. Helst helt i andre enden av kanalspekteret. Det kan være noe som støyer eller sender signal. Typiske kilder kan være trådløstelefoner, bluetooth etc. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 Ok, mener jeg allerede har forsøkt det og at den nå står på auto. Men jeg kan verifisere med å prøve både kanal 1 og 11 for eksempel. Hadde vært jævlig festlig å slippe å kjøpe en trådløs dongel bare for å få den der jeg vil ha den med en usb forlenger når det allerede er knallbra trådløst nettverk på htpc-en Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Har du mulighet til å flytte routeren til punktet som vist med den røde firkanten og teste på nytt? Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Hei, ja jeg har forsøkt det, selv midt mellom den røde prikken din og venstre vegg. Bare for testing, men dette hjelper ikke. Som sagt er signalstyrken helt full på begge, men får 100% pakketap akkurat i det ene hjørne som forklart i første post. Er så uhyre merkelig det der. Vel, jeg kunne kanskje forsøkt å ta ut sikringene til alt utenom stuen bare for å eliminere støykilder hvertfall, og se om det hjelper noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå