Bendit Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hei, Hadde bilen min på verksted hos autorisert forhandler i Oslo. Jeg kjørte langt så fikk låne en bil til min var klar. Jeg fikk ingen info om lånet eller noen papirer. Det ble ikke skrevet under på noe. De bare ga meg en nøkkel og på gjennsyn. Problemet oppstod når jeg hadde bilen parkert hjemme hos meg så kom det noen mennesker og sparket av ene speilet og kastet det ned i nermeste hage. Jeg kontaktet forhandler og ble fortalt at jeg skulle levere tilbake bilen når jeg min var ferdig. Etter at bilen ble overlevert fikk jeg i posten en stund senere en faktura på flere tusen kroner på at jeg skulle dekke alle skadene som hadde kommet. Kan dette stemme? Hva med forsikringer f.eks? ikke hadde jeg signert noen papirer og ikke var jeg inneforstått med at dette var noe jeg måtte betale for. Hadde jeg kræsjet bilen hadde det vært noe annet selvfølgelig, men den stod parkert og ble vandalisert. Dersom jeg går til forliksrådet har jeg noen lover eller bestemmelser på min side? Jeg understreker igjen at jeg aldri signerte noe og at jeg aldri ble informert om noe som helst annet enn "på gjennsyn." Takk! Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg kjenner ikke regler eller praksis her, men siden du selv bringer opp sammenlikningen med å kræsje så er jo det det samme i flere sammenhenger, f.eks i forsikringssaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå