Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste sky-lagring?

Anbefalte innlegg

Har Dropbox som jeg bruker spesielt mye på mobilen til ymse ting som random bilder og småting. Har derfor ikke enda brukt opp plassen. Men driver nå å vurderer å flytte alt av viktige filer på skylagring for backup. Harddisker er det som bråker klart mest i kabinettet mitt, så kommer til å ta dem ut snart. Har pcn på om natta, den er helt stille på idle med bare ssd. Stusset litt på nas eller hjemmeserver, men har 0 peiling. Vil dette ta noe av nettet mitt hvis jeg overfører en fil fra nas til pcn min, når jeg bruker det til downloads av ting fra internett?

Burde jeg oppgradere dropbox brukeren eller gå for noe annet?

Windows SkyDrive?

Google Drive?

Jotta?

Nyttige funksjoner og android app er jo et pluss, men vil ha mest for pengene og trygghet. Her skal gamle bilder, filmer og viktige dokumenter ligge trygt i mange år.

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk fra dropbox til skydrive fordi jeg så sjansen til å benytte meg av tilbudet deres om 25gb gratis. Vet ikke om de tilbyr dette lengre..?

I tillegg har de svært billige priser dersom man ønsker mer plass. 12kr/mnd for 50GB i tillegg til det du har fra før. så for de som har benyttet seg av de gratis 25GB, hadde det blitt 75GB for kr 12/mnd. synes ikke det er så verst.

Lenke til kommentar

Gikk fra dropbox til skydrive fordi jeg så sjansen til å benytte meg av tilbudet deres om 25gb gratis. Vet ikke om de tilbyr dette lengre..?

I tillegg har de svært billige priser dersom man ønsker mer plass. 12kr/mnd for 50GB i tillegg til det du har fra før. så for de som har benyttet seg av de gratis 25GB, hadde det blitt 75GB for kr 12/mnd. synes ikke det er så verst.

Høres bra ut. Har faktisk ikke sjekket ut noen av disse tjeneste ordentlig enda, ville bare høre litt hos folket her først :D

Lenke til kommentar

Husk å være obs på begrensningene også - Om du laster opp direkte til Skydrive, via en browser, så kan filstørrelsen være maks. 300MB pr fil. Om du "laster opp" via sync-funksjonen som du kan installere i Windows, så er maks filstørrelse 2GB.

Endret av Stoltenberg
Lenke til kommentar

Husk å være obs på begrensningene også - Om du laster opp direkte til Skydrive, via en browser, så kan filstørrelsen være maks. 300MB pr fil. Om du "laster opp" via sync-funksjonen som du kan installere i Windows, så er maks filstørrelse 2GB.

Åja, så jeg kan ikke laste opp .rar filer på mange gb? Og hvordan er det med disse sensur greiene? Vil helst ikke at de skal sjekke hva jeg laster opp, lest om at folk med dristige bilder etc har blitt fjernet uten forvarsel etc :)

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at de har programmer/"roboter" med algoritmer som scanner og kjenner igjen trekk og filinnhold, og dersom noe bryter med retningslinjene, så får man advarsel. Dette kan man komme rundt ved f.eks å kryptere filene. Mener at RAR støtter komprimerbar kryptering og at det lett kan aktiveres i f.eks winrar.

Ellers finnes det andre programmer som kan kryptere filer for en. TrueCrypt e.l.

I SkyDrive kan du ikke laste opp filer via nettleseren større enn 300MB hver.

Om du installerer Skydrives sync-program, så opprettes en sync-mappe i Windows utforsker. Filer du legger i mappen synces over. Filer som synces over kan være på maks 2GB hver. Større filer enn dette får du ikke lagt inn i Skydrive.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde dropbox et par år men det ble for mye "dilldall" med tanke på sync hit og dit. Det jeg trengte var et enkelt og greit backupprogram. Valget har falt på norske JOTTA som jeg er storfornøyd med.

Bruker du linken nedenfor får du 10GB gratis lagring. (det går fort å rekrtutere GB)

https://www.jotta.no/signup?referer=AE6AD827C964C926ED2C76C3E1C92716

Endret av tovalb
Lenke til kommentar

Skydrive er vel det beste og rimeligste alternativet for de som lagrer mye bilder og annet som de enkelt vil dele med f.eks familie og venner da Skydrive er griseenkelt å bruke til slikt. Har selv 125gb på Skydrive til bilder og er strålende fornøyd med det.

Jotta er genialt hvis man har enorme mengder data men er vel å regne som en rein backuptjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...