MrLudvig Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hei, har problemer med bremsene på Hi-acen til klubben. Symptomene er som følger: Når man kjører normalt uten å bruke bremsen på en stund, funker bremsen som normalt. Men hvis man bruker bremsen litt hyppigere, feks tett trafikk osv, blir den plutselig steinhard på pedalen og man mister nesten all bremsekraft. Har vært to nestenulykker pga dette og bilen står nå parkert til problemet er løst. Når jeg tar bremsekraftforsterkertesten (pumpe opp trykk, holde det og starte motoren) tar det litt tid før pedalen synker inn, og den synker sakte. Jeg tok av slangen oppe ved forsterkeren, med motoren igang, og den suger ganske greit. Men jeg vet ikke om det er nok sug. Kan man måle det? Jeg er også ganske sikker på at slangen er tett, igår ble bilen parkert. Idag dro jeg av slangen før jeg gjorde noe annet, for å se om det fortsatt var vakuum i systemet. Det var et ganske markant "psssht" når jeg tok av slangen, så jeg tror systemet er tett, hvertfall sålenge bremsen ikke er i bruk. Spørsmålet er om det er bremsekraftforsterkeren eller vakuumpumpa som er problemet? Dumt å skifte det ene hvis det er det andre, siden det er snakk om ganske dyre deler... På forhånd takk for innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå