Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ingefærtabletter mot sjøsyke

Metasenter

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på hvor mange ingefærtabletter jeg bør ta hver dag for å få bukt på sjøsyken?

Jeg jobber på båt, og jeg blir utrolig lett sjøsyk (dessverre), så jeg skal nå prøve meg på ingefærtabletter, men hvor mange skal jeg ta i løpet av en dag for å få effekt gjennom hele dagen?

Hvor får jeg foresten kjøpt disse tablettene? På apoteket eller helsekosten, kanskje?

Jeg har prøvd reisesyketabletter og armbånd mot sjøsyke, men de funket ikke noe særlig, så nå må jeg prøve meg på ingefærtabletter, hehe.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt ingefær mot sjøsyke og bilsyke siden jeg var liten.

Det som fungerer best for meg er å ta 2 tabletter/kapsler med en gang jeg føler meg uvel.

Jeg ønsket å forbedre magen min litt på sjøen, så jeg ikke alltid var avhengig av hjelpemidler, derfor tok jeg de heller etter jeg merket symptomer, isteden for å ta før.

Da jeg var veldig liten, så fikk jeg alltid en hel ingefærrot jeg satt og knagde på under bilturen.

Ingefær blir også brukt i syltet form i sushiretter, dette er for å forberede magen på rå kost og hjelpe til med fordøyelsen.

Du kan kjøpe de både på apoteket og helsekosten.

Syns det er en kjempegod idè med naturlig alternativ, fremfor å utsette kroppen din for kjemiske medisiner.

Lenke til kommentar

Har brukt ingefær mot sjøsyke og bilsyke siden jeg var liten.

Det som fungerer best for meg er å ta 2 tabletter/kapsler med en gang jeg føler meg uvel.

Jeg ønsket å forbedre magen min litt på sjøen, så jeg ikke alltid var avhengig av hjelpemidler, derfor tok jeg de heller etter jeg merket symptomer, isteden for å ta før.

Da jeg var veldig liten, så fikk jeg alltid en hel ingefærrot jeg satt og knagde på under bilturen.

Ingefær blir også brukt i syltet form i sushiretter, dette er for å forberede magen på rå kost og hjelpe til med fordøyelsen.

Du kan kjøpe de både på apoteket og helsekosten.

Syns det er en kjempegod idè med naturlig alternativ, fremfor å utsette kroppen din for kjemiske medisiner.

Hei!

Altså, akkurat nå er jeg faktisk villig til å ha i meg nesten hva som helst, så lenge jeg slipper å bli sjøsyk igjen.

Det er så forferdelig irriterende å bli sjøsyk hver gang skipet går fra kai og inn i Nordsjøen. Jeg blir svimmel, kvalm og utrolig slapp og trøtt. Det er en helt forferdelig følelse som man IKKE vil ha når man har arbeid å gjøre.

Uansett, jeg skal altså ta to kapsler når jeg kjenner at jeg begynner å bli sjøsyk?

Hvor fort virker disse tablettene, og hvor lenge varer "immuniteten" mot sjøsyke når jeg har tatt to kapsler?

Jeg regner med at jeg må ta mer enn 2 kapsler for å holde meg unna sjøsyken en hel dag, hehe.

Uansett, tusen takk for hjelp!

Edit: det er vel ikke usunt / helsefarlig å ta disse kapslene ofte? Hvis de virker, så kommer jeg nok til å ta dem hver gang vi jobber i Nordsjøen. Jeg jobber 4 uker på og 4 uker av.

Det er vel heller ingen bivirkninger?

Endret av Metasenter
Lenke til kommentar

Må være fryktelig irriterende å slite med dette når du jobber på sjøen da :/

2 kapsler holder for meg en hel dag.

Det er ingen bivirkninger i det hele tatt! Det som er så flott med naturmedisin.

Men det finnes ingefær i form av tyggegummi, sugetabletter eller noe hendig jeg oppdaget på saigon marked; "ginger chew" heter de.

Det er en slags type fruktkarameller med smak av appelsin og ingefær.

Du finner det nok på alle typer asia-butikker.

Men å stappe i seg store mengder tror jeg resulterer i løs avføring, uansett hva det er :p

Lenke til kommentar

Blir du ikke vant med været etter noen dager? Har hørt om personer som blir sjøsyk hver gang de mønstrer på, men da har det gått over etter noen dager ombord. Om sjøsyken ikke går bort vil jeg tro det er vanskelig å jobbe på et skip som går i Nordsjøen. Jeg hadde hvertfall aldri klart å jobbe og være sjøsyk i flere uker. Selv noen timer er alt for mye.

Men jeg vet ingenting om ingefærtabletter.

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å skaffe meg jobb på et skip som ikke drar til Nordsjøen snart, men i mellomtiden kommer jeg nok til å stappe i meg i alle fall 2 kapsler hver dag - de dagene vi jobber på sjøen med dårlig vær og mye bølger.

Tusen takk for all informasjonen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...