Whosany Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hallais!Noen som vet om noen andre muligheter for mail enn de orginale som gmail, hotmail osv... ? Takk! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Yahoo, for eksempel? Hvilke krav stiller du? http://no.mail.yahoo.com/ Når det er sagt, vil nok de fleste mene at Gmail er best. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 De du nevner er ikke "de originale", epost var opprinnelig å ha en konto hos sin arbeidsgiver, universitet eller internettilbyder på en POP-server for å motta og SMTP-server for å sende. Og så kunne man bruke masse forskjellige programmer for å laste ned, gå offline (nyttig i modem-dagene da hvert minutt på nettet kosta noen øre) og lese og skrive epost på egen maskin, og så koble seg opp igjen for å sende. Og det kan man fortsatt gjøre. Man er ikke avhengig av å ha eposten sin på en server hos Yahoo, Google eller Microsoft. Epostkonto følger vel fortsatt med hos de fleste internettleverandører, og kan som regel både leses i web-grensesnitt og i eget program som Apple Mail, Windows Mail, Outlook, Mozilla Thunderbird etc. Også mail hos Gmail, Yahoo etc kan lastes ned til disse programmene. Fordelen med å ha mail hos f.eks.Gmail og andre store web-mail-leverandører er at det er gratis (og har vært det så lenge at det håp om at det forblir det) og at du beholder epostadressen din når du bytter jobb eller internettleverandør. Samt at den kan leses overalt på alle maskiner og de fleste telefoner uten at du trenger masse nerdete konfigurering av servernavn etc. på hver enhet. Men dette ble kanskje mer historielekse fra en "dinosaur" enn nyttig svar på spørsmålet, så jeg slutter meg til "Mannen med ljåen": Hva krever du? Hvordan vil du bruke epost i dag, og i framtida? 1 Lenke til kommentar
Whosany Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg har en hotmail konto fra før av, men den er det sånn ca 10 000 mailer på, pga facebook, youtube, twitter osv osv.. Jeg heter Hansen til etternavn også, så er ikke så mye som er ledig på f.eks gmail og sånn. Derfor spurte jeg om det var noen som visste om noen "litt mindre kjente" Uansett Takk for svar! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) OK. Ulempen med "litt mindre kjente" tjenester er at de fort kan legges ned, gjøres om til betaltjenester etc. Jeg opplevde det med mange tjenester før jeg slo meg til ro med Gmail - etter at Gmail kom har jeg ikke testet flere tjenester eller hatt behov for å bytte epostadresse. Men du kan jo se på f.eks, www.home.no eller denne lista her. Å få meldinger om oppdateringer på facebook og youtube etc er frivillig, du kan skru det av hos de forskjellige tjenestene, eller du kan lage filtre i eposttjenesten som sender dem til egne mapper (på Gmail vil det være "hopp over innboksen" + "velg etikett") eller rett til søpla. Om du heter Hansen er sannsynligvis "[email protected]" og ganske mange "[email protected]" opptatt, men du kan allikevel sette opp slik at mail fra deg viser mottaker at den kommer fra "Fornavn Hansen" eller "Fornavn Hansen <[email protected]>". Så er det bare å velge et brukernavn som er ledig som ikke er for teit og er mulig å huske og lese opp over telefon når du skal gi det til andre. Brukernavnet kan inneholde Hansen, men behøver ikke gjøre det. Endret 12. juli 2012 av Svinks Lenke til kommentar
Whosany Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Tusen takk for hjelp! Ble plutselig mye klokere, hehe B-) Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 mulig å huske og lese opp over telefon når du skal gi det til andre. Når jeg sier "derpymail" pleier folk å høre "dirtymail". =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå