pepinoo Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg kjøpte en Toyota Carina e, 1995 mod, 2,0l for en stund siden for 14000 kr. Bilen er gått i underkant av 200 000. Måtte kjøpe nye vinterdekk og ha den inn på verksted, som ble noe tusen. Nå er radiator og toppakning gåen. Er litt rust på dørkanter og jeg må skifte frontrute og hele systemet til vindusviskerene Dette er en av mine første biler, jobber som lærling. Det jeg egentlig lurer på er om det er noe verdt å fikse, prøve å få solgt eller bare vrake?.. I den tilstand den er nå, regner jeg ikke med å skulle få så mye for den (men er jo et fint prosjekt om man har tid, kunnskap og et sted å mekke). Å fikse den for min del blir jo dyrere enn prisen jeg kjøpte den for, men er det noe å fikse opp, i det hele tatt?? Er jo forsåvidt en gammel bil. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Vindusviskermotorer får du kjøpt hos skraphandler, om du har delkasko får du frontrute til 1500kr cirka. Radiator får du sikkert også hos en hugger. Toppakning får du en kompis til å bytte. Rust på dørkanter er jeg usikker på. Om du ikke har noen kompiser som kan bytte/at du ikke kan dette selv, og må gjøre det på verksted, er det bedre å prøve å få solgt bilen. Bare toppakning kan komme på over 10k. Lenke til kommentar
pepinoo Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Dette med vindusviskerne er bare en liten bagatell, men blir litt med i det store bildet.. Har ringt rundt på så mange skraphandler og bildeleverksted i området (bor i Bergen), og finner bare nye radiatorer (til ca 2000 kr og opp). Jeg har for øyeblikket ingen kompiser som kan å skifte toppakning, som jeg vet om, og pappa har også tatt seg en ringerunde og der fant vi heller ingen.. Er det noe verdt å fikse bilen i såpass stand at det bare mangler toppakningen igjen å fikse? Har ikke peil. om jeg får solgt den. (vil heller få tilbake 2000kr i vrakpant nå, enn å prøve å fikse den litt opp, og ikke få solgt den i det hele tatt) Toppakningen er mulig har vært gåen lenge, har ikke vært helt klar over de tegnene man burde se etter hvis dette har skjedd.. Så jeg merket det ikke før radiatoren røk Endret 12. juli 2012 av pepinoo Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Dette med vindusviskerne er bare en liten bagatell, men blir litt med i det store bildet.. Har ringt rundt på så mange skraphandler og bildeleverksted i området (bor i Bergen), og finner bare nye radiatorer (til ca 2000 kr og opp). Jeg har for øyeblikket ingen kompiser som kan å skifte toppakning, som jeg vet om, og pappa har også tatt seg en ringerunde og der fant vi heller ingen.. Er det noe verdt å fikse bilen i såpass stand at det bare mangler toppakningen igjen å fikse? Har ikke peil. om jeg får solgt den. (vil heller få tilbake 2000kr i vrakpant nå, enn å prøve å fikse den litt opp, og ikke få solgt den i det hele tatt) Vanskelig å si, er ikke lett å selge bil som ikke går. Selv ville jeg ikke kastet penger i en så gammel bil, uten å være sikker på å faktisk få noe igjen for det. Du kan jo prøve å selge den som delebil for 4-5 tusen. Endret 12. juli 2012 av Extremer Lenke til kommentar
pepinoo Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 Bilen starter og går (måtte flytte på den en gang, gikk veldig fort). Nei, er akkurat det. Er lærling enda, er ikke den som har mest penger, for å si det sånn. Er jo en super bil, men jeg har ingen garanti for at ikke noe annet skal skje med en gang jeg har fått fikset de nåværende problemer.. Får vel bare prøve å legge den ut, se hva som skjer.. Så lenger jeg får over det jeg hadde fått i vrakpant, er jeg vel egentlig fornøyd :-) Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Bilen starter å går, men om den kjøres bare litt for mye, går toppen også. Gjorde dette på min førstebil Er selv lærling, og er ikke billig å holde bil samtidig. Selv har jeg to biler for tiden, prøver å kvitte meg med den ene, så jeg har råd til fremtidige reparasjoner på den andre.. Gleder meg til jeg har fått fagbrev og er ferdig med drittlønn. Et tips, legg ut bilen på kjøp og salg sider på facebook i nærområdet ditt, så kan folk som er interessert selv komme å skru ut det de vil ha. Lenke til kommentar
pepinoo Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 Bilen starter å går, men om den kjøres bare litt for mye, går toppen også. Gjorde dette på min førstebil Er selv lærling, og er ikke billig å holde bil samtidig. Selv har jeg to biler for tiden, prøver å kvitte meg med den ene, så jeg har råd til fremtidige reparasjoner på den andre.. Gleder meg til jeg har fått fagbrev og er ferdig med drittlønn. Et tips, legg ut bilen på kjøp og salg sider på facebook i nærområdet ditt, så kan folk som er interessert selv komme å skru ut det de vil ha. Hehe, ja hadde en annen bil, men den gikk også rett vest med.. de skulle ha 5000 kr mer for å fikse den enn hva jeg kjøpte den for, så da sendte jeg den ganske enkelt til skraping. Den var hakket gamlere da. Bilene drar fort penger, om de ikke vil fungere (hehe, no shit). Har jo forsåvidt råd til å fikse, men jeg kjenner ingen steder at jeg har lyst, for noe går sikkert galt senere. Sitter å ser på nyere biler nå, så får vi se hva jeg ender opp med Det var jo forsåvidt ikke en dum idé :-) syns det er meget lite aktivitet på de facebook gruppene rundt her, men kan jo gjøre ett forsøk :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå