JarleGutt Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Hei Noen som vet om reiseguide apper som feks Stay (norsk), TripAdvisor, Lonely Planet etc som man kan på forhånd laste ned kart for en by, og deretter navigere seg rundt i den byen basert på precachet kart OG GPS uten at det koster datatrafikk?.. jarle Endret 12. juli 2012 av JarleGutt Lenke til kommentar
knutegutt_68 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg vet at Tripadvisor har kommet med en app for Iphone hvor man kan bruke offline, men den gjelder kun ett 50 talls byer. Se her. Er det kun kart du er ute etter kan du jo laste ned Google maps over byen(e) du skal til før du reiser. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Brukte Google maps på den måten i India for en tid tilbake. No problem. Og nå er jo arealet du kan laste ned ad gangen økt, var det fra 1,5 til 7,0 km i firkant? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Prøv Stay.com. Ligger på play butikken. Der laster du ned alle områder du skal til på forhånd. Omtale her: http://www.mobili.no/nyheter/fa-din-egen-reiseguide-pa-mobilen/ Lenke til kommentar
knutegutt_68 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Brukte Google maps på den måten i India for en tid tilbake. No problem. Og nå er jo arealet du kan laste ned ad gangen økt, var det fra 1,5 til 7,0 km i firkant? Det fungerer veldig bra. Jeg får buffret ca 60 x 60 km i slengen og det er jo nok til å dekke en by og vel så det. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Hei Knutegutt - hvordan fikk du til 60x60 km? Når jeg går inn på Google maps, holder inne på stedet jeg ønsker å bufre og velger forhåndsbufre område, sier den at den bufrer 16 x 16 km..?? Hva gjør jeg feil / er det jeg burde gjøre? Endret 14. juli 2012 av jsw Lenke til kommentar
knutegutt_68 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Hei Hei Knutegutt - hvordan fikk du til 60x60 km? Når jeg går inn på Google maps, holder inne på stedet jeg ønsker å bufre og velger forhåndsbufre område, sier den at den bufrer 16 x 16 km..?? Hva gjør jeg feil / er det jeg burde gjøre? Hei du, ja si det. Jeg gjør vel egentlig ikke noe annet enn å gå inn å velger forhåndsbufret område. Jeg husker jeg hadde 16 x 16 som du skriver tidligere, på min gamle SGS2 telefon.. Kanskje det kan være Android versjonen. Jeg kjører 4.04. Jeg antar det har noe med hvilken Android og Google Maps versjon du kjører. Jeg kjører Android 4.04 og Google Maps 6.9.0. Du kan jo prøve å laste ned siste versjon av Google Maps om du ikke har det. Endret 16. juli 2012 av knutegutt_68 Lenke til kommentar
jsw Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Gode tips! Sjekket min tlf - der var det Android 2.3.6 og Maps 6.0.0 Oppgraderte til Maps 6.9.0 Fikk meg en overraskelse - trykket telefonens Meny / innstillinger / Google labs og fikk bare valg av Mål og Større tekst.. Hvor finner jeg nedlasting av kart på denne nye versjonen? Trykker mobil mens jeg skriver: Fant det under Gjør tilgj. frakobl. ... Det gikk litt fort. Ser der at jeg kan endre målestokk og ta kartet helt opp til ca 74 MB før den protesterer. Og da får jeg vel omtrent ditt areale. Så da lå det på versjonen av Maps. Tusen takk!! Lenke til kommentar
knutegutt_68 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Gode tips! Sjekket min tlf - der var det Android 2.3.6 og Maps 6.0.0 Oppgraderte til Maps 6.9.0 Fikk meg en overraskelse - trykket telefonens Meny / innstillinger / Google labs og fikk bare valg av Mål og Større tekst.. Hvor finner jeg nedlasting av kart på denne nye versjonen? Trykker mobil mens jeg skriver: Fant det under Gjør tilgj. frakobl. ... Det gikk litt fort. Ser der at jeg kan endre målestokk og ta kartet helt opp til ca 74 MB før den protesterer. Og da får jeg vel omtrent ditt areale. Så da lå det på versjonen av Maps. Tusen takk!! Så fint Lykke til med "buffringen" Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Takker for innspill! Bare for å være helt sikker på at jeg ikke får noen overraskelser; dersom jeg skrur av datatrafikk og har GPS på, og bruker buffret Google maps, så koster ikke GPS bruken noen ting sant? jarle Lenke til kommentar
knutegutt_68 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Takker for innspill! Bare for å være helt sikker på at jeg ikke får noen overraskelser; dersom jeg skrur av datatrafikk og har GPS på, og bruker buffret Google maps, så koster ikke GPS bruken noen ting sant? jarle Det er riktig. GPS koster ikke noe. Det er nedlastingen av kart online mange "brenner" seg på. Skrur du av roamingen er du på den sikre siden Nå harjo du lastet ned kartet lokalt på din mobil, og GPS koster ikke noe. God tur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå