AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hei Jeg er da en jente på 21 år som har hatt litt mer hodepine i det siste en det jeg pleier. Har merket en liten klump ved siden av venstre øye. (ligger sånn ca rett over øret og 1cm fra øyet). Av og til kjenner jeg ikke klumpen i det hele tatt, men andre ganger gjør jeg det. Har hatt en liten klump der ved øyet i ca et halvt år. Er/har ikke: kvalm, vondt andre plasser, ikke mer trett en som er normalt/vanlig har/er: Overvektig Hodepine sånn av og til Fra Anja. Anonym poster: e9c2706888bf17c5bb07d0b1e1a04e06 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Har du spurt fastlegen din om dette? Lenke til kommentar
mynthoon Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Nei, ville egentlig høre her om dere visste noe hva det kan vere. Endret 23. juli 2012 av mynthoon Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Du har vel spurt om lignende greier før. Det er ingen her inne som kan gi deg et kvalifisert svar, så bare dra til legen. Om du er redd for om det er kreft hjelper det i alle fall ikke å skrive her. Gjør noe med det! 3 Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Jeg kan berolige deg med at dette ikke høres ut som noe farlig. Sannsynligvis er klumpen og hodepinen også urelatert. Kan du beskrive hodepinen? Hvor i hodet sitter smertene (ensidig?), hvordan er smertene (klemmende, pulserende), hvor ofte får du smerter, hvor lenge varer dette, og er det noe som gjør det bedre eller verre (fysisk aktivitet, lyd eller lys)? Ellers lurer jeg på om du får noen synsforstyrrelser, eller andre sanseforstyrrelser før anfallene. Når det gjelder klumpen, hadde det også vært fint med mer informasjon. Hvor stor er denne, hvor ofte kommer den, hvor lenge varer den fra gang til gang, hvordan ser den ut og er den øm? Dette høres som sagt helt ufarlig ut. Endret 12. juli 2012 av Pixma Lenke til kommentar
mynthoon Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Klumpen er myk, kjenner ikke klumpen når jeg har dusjet, blitt svett/varm, av og til kjenner jeg den ikke i det hele tatt. Hodepine: er ikke kraftig/vondt, er som regel bak i hode og på siden av hode fra øret og opp. Størrelsen er litt vanskelig å si, men 1cm kanskje, har hatt dette i noen mnd nå. Synet og hørselen virker perfekt og har ikke anfall. Lenke til kommentar
LongKissGoodnight Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Tror nok den beste til å hjelpe deg å finne ut av hva dette er for noe er fastlegen din. Vanskelig for folk på ett forum å sette diagnose over nett,som ikke er kvalifiserte til det. Håper det ikke er noe ille.. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Klumpen er myk, kjenner ikke klumpen når jeg har dusjet, blitt svett/varm, av og til kjenner jeg den ikke i det hele tatt. Hodepine: er ikke kraftig/vondt, er som regel bak i hode og på siden av hode fra øret og opp. Størrelsen er litt vanskelig å si, men 1cm kanskje, har hatt dette i noen mnd nå. Synet og hørselen virker perfekt og har ikke anfall. Hodepinen høres, ut fra beskrivelsen du gir meg, ut som vanlig tensjonshodepine. Du kan kontrollere symptomene enkelt med smertestillende (Paracet, Ibux...). Helt ufarlig, men plagsomt. Pass på å ikke ta smertestillende hele tiden som forebyggende (før du faktisk merker hodepinen), for da utvikler du lett noe som kalles medikamentindusert hodepine. Dette krever i så fall litt med tanke på avvenning. Alternativet er at smertene til dels er forårsaket av hevelsen din. Beskrivelsen høres ut som aterom, som er en helt ufarlig cyste. Denne kan bli betent, og kan fjernes med et lite kirurgisk inngrep hos legen din. Presiserer at dette høres helt ufarlig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå