Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kapasitetsbruk på Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

DatagramPacket packet = new DatagramPacket(..,...);

packet.setAdress(telenorADSLBruker);

while (true) {

socket.send(packet);

}

omtrent så enkelt er det å bruke opp en telenor adsl-brukers GB-grense. ganske latterlig at telenor virkelig kan bruke et så simpelt system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DatagramPacket packet = new DatagramPacket(..,...);

packet.setAdress(telenorADSLBruker);

while (true) {

socket.send(packet);

}

omtrent så enkelt er det å bruke opp en telenor adsl-brukers GB-grense. ganske latterlig at telenor virkelig kan bruke et så simpelt system.

Aner jeg ett "Disse Telenor fordi det er Telenor"-innlegg her?

Lenke til kommentar

nei.. overhodet ikke. når telenor innførte dette systemet på ADSL, lurte jeg på om det ikke bare var å lage et program som spydde ut masse udp-pakker til en vilkårlig port hos en abonnent. jeg snakket nylig med en ikke navngitt telenor-ansatt, som også har ei ganske sentral stilling som professor ved et universitet i norge. denne telenor-ansatte fortalte meg at alle mottatte bit på transportlagsnivå ble regnet med i denne gigabyten som telenor opererer med. så.. dette er faktisk fakta.

Lenke til kommentar

nei.. overhodet ikke. når telenor innførte dette systemet på ADSL, lurte jeg på om det ikke bare var å lage et program som spydde ut masse udp-pakker til en vilkårlig port hos en abonnent. jeg snakket nylig med en ikke navngitt telenor-ansatt, som også har ei ganske sentral stilling som professor ved et universitet i norge. denne telenor-ansatte fortalte meg at alle mottatte bit på transportlagsnivå ble regnet med i denne gigabyten som telenor opererer med. så.. dette er faktisk fakta.

Lenke til kommentar

Ok. Ja, jeg er jo uansett også i mot denne begrensningen Telenor har. 1 Gigabyte er lite, og jeg vil anbefale alle som har behov for mer enn nettavis og e-post til å velge noe helt annet enn Telenor. NGT, Bluecom, Tele 2 og så videre er billigere alternativer... til og med alternativene uten begrensning er i mange tilfeller billigere. Så har du mulighet... velg noe annet enn Telenor hvis du har behov for mer enn 1 gigabyte i måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...