Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man være venner med eksen på samme vis som en "vanlig" venn?

Gjest medlem-278404

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
Gjest medlem-278404

Kort svar: Nei.

Spar dere selv mye trøbbel...

Denne er jeg enig i. Kan selvfølgelig funke for noen, men jeg ser bare ikke vitsen. Kan skape sjalusi osvosv - hvertfall hvis man er i et forhold. Unødvendig. Man har så mange andre enn eks-en man kan være venner med, spør du meg. Det er hvertfall min mening. Skal også sies at i mine øyner er det å være VENNER, å betro seg til noen. Dra på kafe, kino, besøke hverandre osv. Det føler seg blir feil med en eks-kjæreste.

Lenke til kommentar

Både ja og nei.

Jeg og den siste x-kona er meget gode venner. Vi gjorde det slutt med hverandre fordi vi innså at vi funket mye bedre som venner enn som et par. Vi hadde da hatt et forhold i 8 år, og gikk rett fra forhold til venner.

Nå kan det väre at det hjalp på at vi begge fikk et nytt forhold ganske nylig etter at vi "offisielt" bestemte oss for at det var slutt, men for oss to har det ikke värt noe som helst problem å väre meget gode venner.

Men jeg har også x'er der ingen av partene önsket noen som helst kontakt etter at det tok slutt.

Så konklusjonen min er at ja, det kan fungere fint å väre venner med x'en, men det kan også väre en dårlig ide. Kommer helt an på situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...