Elvis Plesly Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hei! Kjøpte et Asus z77 LE: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=746628 Til et CM Stryker kabinett: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=755465 Men viftene som følger med har 3 pin, mens på hovedkortet er det bare 4 pin = jeg får ikke viftene til å starte. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
STREN Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) hei Det skal gå fint å bruke en vifte med 3 pins kontakt på en 4 pins på hovedkortet. Den skal være komp med både 3 pins og 4 pins kontakt. Hvis ikke dette er tilfelle må du kjøpe nye vifter eller bruke en molex overgang men da er det er fordel å ha viftestyring i kabinettet. Her en slik overgang jeg snakker om. //--Stren--// Endret 12. juli 2012 av STREN Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg hadde det samme problemet når jeg oppgraderte til Asus Z77-V Deluxe men løste det ved å bruke noen molex overganger slik som STREN konstaterer ovenfor. Det er ofte slik at nye vifter har molex overganger inkludert. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 4pin og 3pin viftekontakter er designet for å være kompatible med hverandre, så det skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 4pin og 3pin viftekontakter er designet for å være kompatible med hverandre, så det skal ikke være noe problem. I utgangspunktet så skal de være det. Men av en eller annen merkelig grunn så har det aldri funket bra med vifter jeg har kjøpt. Opplever akkurat det samme problemet med X58 og Z77 uavhengig av viftene jeg bruker - nye, gamle eller helt andre produsenter. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 Ok nytt problem; Har for mange vifter, men bare 4 vifepins. Vet noen om en dobbeltpinmottaker (vet ikke helt hva jeg skal si) som kan ta 2 vifter på 1 pin? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Er det noe slikt du tenker på? LINK Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Er det noe slikt du tenker på? LINK Litt usikker, de to stilkene ser ikke ut som mottakere, men det gjør den ene alene til venstre. Tenkte meg noe sånt men bare omvendt Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det blir jo feil? Pluggen til venstre er for å koble til hovedkortet. De to andre er for å koble til hver sin vifte. Håper jeg har forstått deg riktig Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Det blir jo feil? Pluggen til venstre er for å koble til hovedkortet. De to andre er for å koble til hver sin vifte. Håper jeg har forstått deg riktig Viftene mine har kabler som må kobles til, ikke bli koblet til. Om du forstår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå