fenele Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Husk at du får Antec Kuhler 620 for 449,- på MPX og enda billigere på deal.no http://www.prisjakt.no/product.php?p=828022 Sjekk også andre delene om de er billigere noen andre plasser. Hvis du hadde tenkt å kjøpe fra komplett vil du nok kunne spare en del lapper på å kjøpe fra MPX. Hvis ikke duger alltids Hyper 212. Lenke til kommentar
bbbbb Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Har du noen forslag til viftekjøler som ikke er så dyr, men like bra som vannkjøleren? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Har du noen forslag til viftekjøler som ikke er så dyr, men like bra som vannkjøleren? Det er en grunn til at den koster hva den koster, vil du lavere ned på pris vil støy gå opp og kjøleevne gå ned. Endret 13. juli 2012 av arni90 Lenke til kommentar
bbbbb Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Ok. En annen ting, jeg ser nå at det blir en del dyrere enn jeg først antok, så jeg tror kanskje at jeg skal bytte skjermkortet med et litt billigere, men som alikevel fungerer bra til gaming. Noen forslag!til et som ikke er så alt for dyrt? (maks 2500, med mindre man absolutt MÅ kjøpe et dyrere) og hva er det egentlig man bør se etter i et skjermkort? Har sett at dette har fått god kritikk. Egner det sef bra? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728#extra Endret 13. juli 2012 av Ozzman199 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Gjør deg selv en tjeneste og gå for HD 7850: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743427 Bedre ytelse, lavere strømforbruk, bedre overklokkingspotensiale... Lenke til kommentar
bbbbb Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 Har lyst til å prøve å bruke litt mindre penger på en gang, så jeg lurte på om den viften som følger med denne prosessoren vil fungere bra, eller om den suger kølle. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638849. Jeg har ikke tenkt til i overklokke noenting til å starte med, men vil det gå an å bytte den med en Antec Kuhler H2O 620 CPU Kjøler i fremtiden hvis jeg kommer til å overklokke, eller låser jeg meg da til den viftekjøleren når jeg setter den på? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Stock cooler er grei nok den. Du kan alltids kjøpe Antec Kuhler eller annen kjøler senere å sette på. Det du må gjøre da er å fjerne gammel kjølepasta på CPUen med sprit og kanskje må du ut med hovedkortet hvis kabinettet ikke har hull på baksiden av hovedkortet til å sette på mount bracket til vannkjøleren. Endret 19. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
bbbbb Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 Da tror jeg nok at jeg kjøper antec kjøleren med det samme.. Det siste jeg vil gjøre er å rote med sprit og kjølepasta på prosessoren.. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hvor kjøper du alle delene fra? Som du ser har ikke Komplett/Mpx den på lager. CDON er faktisk veldig billig på mange produkter. Blant annet får du Antec 620 for 429,-, Antec 920 for 779,- og Corsairs high end kjøler H100 til 749,-. Til sammenligning skal Komplett ha 1200,- for Corsair H100 herp. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Da tror jeg nok at jeg kjøper antec kjøleren med det samme.. Det siste jeg vil gjøre er å rote med sprit og kjølepasta på prosessoren.. Bare sånn i tilfelle... Du må nok rote med kjølepasta uansett Lenke til kommentar
fenele Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Nei alle de lukkede vannkjølingssettene kommer med kjølepasta allerede lagt på. Her kan du se innstallasjonsfilmer. Endret 20. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
bbbbb Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) nå har jeg kjøpt kabinett, hovedkort, skjermkort, dvd-leser, ssd, hdd, minne og windows 7 fra komplett skal kjøpe cpu, cpu kjøler og psu fra cdon i morgen akkurat nå sitter jeg og laster ned drivere fra mors pc for å legge de inn på en minnepinne. har hørt at man trenger drivere for chipset, USB, LAN, audio og grafikkort, MEN at det er lurt å skaffe noen andre drivere i tilegg. så jeg lurer på, hvilke andre drivere er det lurt å ha i tilegg til de grunnleggende? en annen ting jeg kom over var at det fulgte med 3 vifter i kabinettet men skal de kobles til inn i hovedkortet? (kanskje i "CHA_FAN1", 2 og 3?) eller skal jeg koble de rett inn i psu? har et HIS Radeon HD 7850 2GB grafikkort, og tror jeg har lastet ned riktig driver, men er litt usikker på om det er riktig versjon. http://www.hisdigital.com/un/download1-698.shtml - har den øverste. er det noen forskjell i innholdet på de forskjellige versjonene, eller er det bare snakk om nyere oppdateringer som er der? Endret 28. juli 2012 av Ozzman199 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Sammen med HK'et ligger en CD med drivere. Disse er sjelden siste versjon, men en kommer igang og de oppdateres med Windows update. Hvor viftene skal kobles, kommer an på pluggene, det kan være i HK'et eller til PSU via en 4pin molex. Du ser hvor de passer. Når det gjelder driverne, så ser det ut til å være forskjell på OS i tillegg til flere versjoner. Den øverste er beregnet på Vista/Win7. Du finner også disse på AMD sider, og da ser du fort hva som er siste versjon. Lenke til kommentar
bbbbb Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) ser at det er en 4pin molex hann og hunn som vil passe inn i PSU. suger til å forklare men skal prøve mitt beste. fra vifta kommer det en 3pin brun hann kontakt som er koblet videre slik at jeg står igjen med en hann og en hunn 4pin molex. så hvis jeg kobler den inn i PSU vil jo viftene kjøre på fullt hele tiden. så mitt spørsmål er, er det mulig å koble den 3pin kontakten inn i hovedkortet istedenfor PSU, slik at den kan reguleres? greia er at CHA_FAN inngangene på hovedkortet er for 4pin og vifte kabelen er 3pin. har et Asus sabertooth z77 hovedkort, og et coolermaster 690 ii advanced kabinett med 3 vifter (2x 120mm, og en 140mm). Endret 30. juli 2012 av Ozzman199 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå