Gå til innhold

Litt Usikker på valg av deler for min nye pc, spesielt psu.

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg litt usikker på om alle delene jeg har tenkt til å kjøpe vil passe bra sammen. Jeg har sjekket ganske grundig, og tror at de gjør det, men har lyst til å sjekke med noen som er litt mer erfaren enn meg, siden dette er første gan jeg bygger selv. Jeg er spesielt usikker på valg av psu, og om den er kraftig nok. hvis dere har noen forslag til bedre deler som ikke er så mye dyrere så si gjerne ifra :)

Her er delene:

Hovedkort: ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155

Prossesor: Intel® Core i5-2500K Processor

Minne/RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Skjermkort: XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Dvd brenner/leser: Samsung DVD±RW Writer, SH-222BB

Harddisk: Seagate Barracuda® 1TB

Kabinett: Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Psu: Corsair TX V2 650W PSU

Hilsen ozzyman199 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

650W holder det hvis du ikke har tenkt å kjøre dual GPU setup i fremtiden.16GB RAM er litt overkill men det er billig så hvis du ikke må bruke minst mulig er det vel bare å kjøpe.Skal du ikke ha SSD som systemdisk? MPX har tilbud på 128GB disk i uka her: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=752104

Hvis ikke vurder 256GB versjonen av den eller Crucial M4. Begge er gode og stabile SSDs.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Tror jeg da heller kjøper denne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB i steden for den andre på 16gb :) og jeg tror jeg også går for den ssden du nevnte (Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM), siden jeg Ser at det ikke ble så dyrt som jeg først antok :) de cpu kjølerene du linket til cpuen bruker vannkjøling? Er litt skeptisk til det.. Er det ikke en del tileggsutstyr man må kjøpe, og det ikke mye vanskeligere å sette opp et kjølesystem som bruker vannkjøling? kan absolutt ingenting om dette.. Kan du forklare litt rundt det?

Lenke til kommentar

Tror jeg da heller kjøper denne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB i steden for den andre på 16gb :) og jeg tror jeg også går for den ssden du nevnte (Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM), siden jeg Ser at det ikke ble så dyrt som jeg først antok :) de cpu kjølerene du linket til cpuen bruker vannkjøling? Er litt skeptisk til det.. Er det ikke en del tileggsutstyr man må kjøpe, og det ikke mye vanskeligere å sette opp et kjølesystem som bruker vannkjøling? kan absolutt ingenting om dette.. Kan du forklare litt rundt det?

Nei, H100 er en 'closed loop' som betyr at den ikke krever noe som helst tilleggsutstyr eller vedlikehold - det blir som en standard kjøleløsning.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Ville nok heller gått for en god standard luftkjøler som feks Cooler Mastery Hyper 212. Om du ikke skal blodklokke er det ikke verdt å legge 500 kr + i cpu kjøler, enligt meg.

Du bør absolutt bytte ut HD 7950 med GTX 670, det er et bedre kort på alle mulige måter.

Lenke til kommentar

Eller mente du kjøling som er festet til selve kabinettet?

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg går for dette ettrmer hva jeg har hørt:

ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155

Intel® Core i5-3570K Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

Samsung DVD±RW Writer, SH-222BB

Seagate Barracuda® 1TB

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Corsair TX V2 650W PSU

Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

Antec Kuhler H2O 620 CPU Kjøler

Høres vel bra ut dette?

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Da har du nok vært uheldig med monteringen av D-14 eller noe, for forskjellene er minimale når det kommer til kjøling.

Den yter best når prosessoren er overklokket. Problemet med anmeldelser på nettet er at de er såkalte 'open bench' tester. Hvis du har et skjermkort rett under D-14 så stiger temperaturen fort. Dersom du leser denne anmeldelsen så er det cirka 6c forskjell og hvis en slenger på noen bedre vifter i push-pull så nærmer man seg fort 10c. I tillegg så kan forskjellene bli enda større hvis skjermkortet produserer mye varme.

http://www.overclockersclub.com/reviews/corsair_hydro_series_h100/4.htm

Lenke til kommentar

Tror jeg klarer meg med 1tb :)

Ja, godt du nevnte det. Vil det fungere bra/greit å laste windows 7 fra piratebay? En venn av broren min har gjort dette noen ganger, og han sier man får oppdatert windows, så alt fungerer som det skal, men er litt usikker..

Lenke til kommentar

Siste reply for i kveld.. Klokka er 03:14 der jeg er..

Bytter ut cpu kjøleren med denne siden den er billigere og skulle fungere like bra? Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler

Åja, okei ;) takk igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...