Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Loading Operating system

Anbefalte innlegg

Jeg bygget ny pc igår og installerte win 7. Den har virket helt fint idag og jeg har spilt på den i mange timer. Men etter hvert som jeg opptaterte windows begynte jeg å få bluescreen, og midt under installasjonen av servicepack 1 kom det enda en bluescreen og maskinen restartet. Nå får jeg ikke bootet opp for det står bare loading operating system og ingenting skjer. Er det noen som kan hjelpe?

loading%20operating%20system.jpg

Spec: Samsung SSD 830 Series 128GB

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, Socket-1155

i5 2500k

gtx670

8 gb ddr3 1600 mhz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte installere win 7 på nytt, men jeg får fortsatt bluescreen. Det står noe med memory, men det går så kjapt at jeg ikke får lest hva som står før dataen restarter. Det virker som det begynner når jeg opptaterer windows for det var jo når jeg skulle installere sp 1 bluscreen startet forige gang. Skal jeg bare slå av win update og bare la vær å opptatere windows kanskje?

Endret av lando calrissian
Lenke til kommentar

Skal jeg bare slå av win update og bare la vær å opptatere windows kanskje?

Nei det er ikke noen aktuell løsning.

Ikke installer windows på nytt igjen.

Start pc'en til Advanced Boot Options:

http://www.sevenforums.com/tutorials/666-advanced-boot-options.html

Velg Disable automatically restart on system failure.

Jeg trenger "det som står i rødt":

STOP: 0x#### (0x####, 0x####, 0x####, 0x####) Error Name

Start deretter pc'en på nytt til Advanced Boot Options med F8 metoden og velg Safe Mode.

Starter pc'en i Safe Mode?

Hvis den ikke gjør det, start pc'en på nytt til Advanced Boot Options med F8 metoden og velg

Repair Your Computer

Referer til følgende nettside og kjør system restore (skroll ned til "OPTION TWO Through System Recovery Options at Boot"):

http://www.sevenforums.com/tutorials/700-system-restore.html

Lenke til kommentar

Takk for svar, men har alt reinstallert win. Jeg får fortsatt bluescreen. Det står noe med Dump physical memory to disk. Any clue?

Som du skjønner så er ikke reinstallering løsningen her. :)

Jeg trenger følgende informasjon fra bluescreen for å skjønne noe som helst: Over der det står "Beginning dump of physical memory" så står det en "STOP:"-kode og du må oppgi de delene av den koden som jeg har markert i rødt som anvist i mitt forrige innlegg. Dersom det er en referanse til en .sys fil (som på bildet under) så må jeg også ha navnet på den filen.

blue-screen-of-death1.jpg

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Her har du de :)

Takk.

Har du norsk windows?

Hvis du ikke får startet/brukt denne datamaskinen i normalmodus, så starter du den i sikkermodus med nettverk.

Gå til kontrollpanel -> System og Sikkerhet -> Se etter oppdateringer (Under Windows Update)

Klikk på linken der det står hvor mange viktige oppdateringer som er tilgjengelige og huk vekk alt. Det holder med å klikke en gang i den aller øverste boksen ved siden av "Navn". Klikk OK og klikk på linken for valgfrie oppdateringer. Huk vekk alt og sett hake ved alle driver-oppdateringer som blir tilbudt. Klikk OK og Installer oppdateringene.

Løser dette problemene?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Selv takk. Har engelsk windows. Maskinen fungerer og starter opp som vanlig. Det kan fort gå mange timer før det kommer bluescreen, til å komme 3-4 på rappen. Jeg har installert alle opptateringer som er mulig utenom de språkpakkene så tror ikke det har noe med det å gjøre heller :(

Endret av lando calrissian
Lenke til kommentar

Ja alle valgfrie opptateringer også. Jeg har et gtx 670 phantom. Ja det står skikkelig i sporet sitt. Jeg prøvde å flytte det over til det andre pci 3 sporet. Når jeg startet opp igjen måtte jeg vente til windows hadde installert driverene til kortet igjen, og da jeg restartet fikk jeg bluscreen med en gang windows var ferdig lastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...