knutegutt_68 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg skal til utlandet i sommer og leilighetskomplekset jeg skal tilbringe 14 dager på tilbyr gratis internet, men det er kablet. Fint nok det, men da utelukkes jo nettbrettet, mobilen osv. Mitt spørsmål om jeg helt enkelt kan ta med min trådløse router (som jeg bruker hjemme) ned dit og helt enkelt putte kabelen i routeren der nede og på den måten ha mitt eget trådløse nettverk? Jeg googlet litt og ble ikke helt klok., Leste noe om det kunne være problemer med dhcp men forsto ikke helt. Kan noen hjelpe ? Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Kommer helt an på hvordan oppsettet der er. Om det er tillatt med flere mac-adresser på samme port/uttak i veggen, så skal du nok klare dette fint. Du setter da WAN porten på routeren til å motta DHCP, eller sette routeren i bridge modus! 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Normalt skal det holde å plugge routeren i vegguttaket, akkurat som du ville gjort mot et modem hjemme. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Kontakt&Spenning - Husk å sjekke om du trenger overgang for stikkontakten og om strømforsyningen(e) du tar med fungerer der du skal. Lover&Regler - Det kan være grunner til at stedet der du skal bo ikke tilbyr trådløst, enten husets eller offentlige regler. Dumt å bli kastet ut etter to dager pga. brudd på en eller annen dum no WIFI regel.. Wi-Fi er relativt standardisert rundt om i verden men det er noen forskjeller i hvilke deler av frekvensbånd som brukes, sendestyrke etc. Igjen, pass på at landet du skal til ikke har begrensninger i forhold til det vi bruker i Norge (les f. eks. artikler på Wikipedia, som denne). God ferie! 1 Lenke til kommentar
knutegutt_68 Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 Tusen takk til dere som svarte Satser på at det bare er plug'n play da, så har jeg notert meg dhcp / bridge tips setup på routeren (som jeg forøvrig ikke er helt med på med det finner jeg nok ut av). Skal sjekke dette med reglene også. Da satser jeg på trådløs ferie, takk igjen! Lenke til kommentar
knutegutt_68 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Da var jeg på plass i leiligheten og ferie og surfer trådløst Fungerer veldig bra, bar bare å plugge i veggen og starte surfingen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå