Gå til innhold

Tips til hvordan å henge opp propaganda plakater ?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har nettopp vært i Nord-Korea, og kjøpt med noen slags plakater med propagada av beste sort :) Der er noen ikke så altfor store (25 x 40cm), og en litt større (50 x 70 ellerns), men jeg finner rett og slett ikke noen "god" måte å henge de opp på, der det kan se stilfult ut, og ikke bare få leiligheten til å se ut som ei kommunist-hule. De ser veldig "tegneserie-aktig" ut, med mye sterke farger, naturlig nok mye rødt, noe som jeg vil tro passer fint i leiligheten min som har mye svart/hvitt kontraster.

Noen som har noen gode ideer til hvordan slikt kan se bra ut på en vegg ? Stor ramme, tynn ramme, ramme med farge for å fremheve innholdet, bare henges rett på veggen eller noe slikt ? Noen gode ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-zrvhadpo

Hvis du har en liten vegg, og har nok plakater til å dekke hele veggen med dem (tett i tett) ville jeg gjort dette. Hvis det er snakk om en 3-4 plakater, ville jeg hatt dem i mørke rammer og hengt dem på rekke på samme vegg. Gjerne brun-svart ramme som er ganske nøytral, og ikke gjør så mye ut av seg, i og med at oppmerksomheten skal være på plakatene, og ikke på rammene. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Rammene må være såpass store at du får en kant rundt og ikke at litt av plakatene blir skjult, eurospar har endel rammer til en grei pris.

Kanskje rene glassrammer er penest uten karm/list, hvis du skal ha det litt minimalistisk ?

Tenkte du på sånne rammer med "innerramme" altså med en stor indre hvit flate før selve bildet ? Minimalistisk er ikke dumt nei, så kanskje jeg skal se etter noe rammeløse greier også ja. Tror kanskje størrelsene kan være noe ukurante, var innom ikea en dag, og der fant jeg ingenting som passet.

Ellers er det nok et godt tips som idacc sa, noe nøytralt. Har 3 mindre og en stor plakat, så kan jo lage en slags kollasj også, men plasseringen skal jeg nok finne ut av..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hva med Kapa-plater? 6-8mm (?) tykke stive plater som du limer plakatene på, det finnes opphengskroker til platene, slik at de kan monteres "usynlig".

De har jeg aldri vært borti før. Hvor kan jeg kjøpe disse, evt se de i "aksjon" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...