Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brystreduksjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaringer med brystreduksjon?

Har store bryster (cup H) og er derfor plaget med rygg-,

nakke-, og skuldervondt.

Jeg er ikke helt normalvektig, så skal først trene meg ned

i normal vekt, for å se hvor mye dette hjelper.

Dersom det ikke fungerer for meg, vil jeg vurdere

å redusere brystene.

Så da lurer jeg på om noen har erfaring med brystreduksjon?

Kan du fortelle om plager og fordeler ved en slik operasjon?

(Blir litt skremt av tanken på at 50% av de som reduserer

brystene mister evnen til å amme...)

Blir glad for synspunkt og deling av erfaringer :) Anonym poster: 05c0bea35ce13650c5ff58970e53a246

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du snakket med legen din?

Tror nok han/hun vil veilede deg ganske godt og henvise deg til gode kirurger.

At du ønsker å amme er beundringsverdig. Trodde ikke mennesker drev med slikt lenger. Ser mer til morsmelkerstatning enn løse pupper på cafeer for tiden.

Lenke til kommentar

Jeg hadde brystreduksjon i mars, og er fornøyd. Gikk fra G/GG/H-cup til C/D/DD-cup (avhengig av produsent), en passelig størrelse til resten av meg (167 cm, 80 kg).

Hvordan det oppleves å leve med det? Som å leve før brystreduksjonen, men litt enklere å finne klær og bh'er som passer. Mindre vekt på skuldrene. Bedre holdning.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med brystreduksjon, men jeg kan fortelle deg at slanking sannsynligvis vil hjelpe deg å få mindre pupper. :) Hvilken størrelse bruker du? Jeg tenker på tallet, f.eks. 90, ikke cup-størrelsen. Brystene består mye av fett, og noen kvinner har gener til å legge på seg ekstra på puppene, så prøv slanking først.

Få deretter en profesjonell til å finne deg BH-er som hjelper deg å støtte puppene ekstra godt. Å ha en for dårlig BH gir også belastning på ryggen.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med brystreduksjon, men jeg kan fortelle deg at slanking sannsynligvis vil hjelpe deg å få mindre pupper. :) Hvilken størrelse bruker du? Jeg tenker på tallet, f.eks. 90, ikke cup-størrelsen. Brystene består mye av fett, og noen kvinner har gener til å legge på seg ekstra på puppene, så prøv slanking først.

Få deretter en profesjonell til å finne deg BH-er som hjelper deg å støtte puppene ekstra godt. Å ha en for dårlig BH gir også belastning på ryggen.

Det kan hjelpe med vektnedgang, for all del - jeg gikk fra 85J/JJ til 75G/GG/H, men når man har hatt så store pupper har man sannsynligvis også en del overskuddshud som ikke alltid trekker seg tilbake selv :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker 70 G/H avhengig av produsent. Går alltid til profesjonelle for å finne BH, og de tar bort en del av tyngden, men dessverre hjelper det ikke til å ta bort alt... Men skal prøve slanking først. Leste om brystreduksjon på en sykehusside, og det stod at jeg måtte gå ned i vekt først. Takk for svar! Anonym poster: 05c0bea35ce13650c5ff58970e53a246

Lenke til kommentar

Merker du det på skuldrene så har du på deg bh i helt feil størrelse. Bh'en skal støtte deg rundt, ikke henge hardt ned på skuldrene dine så du får en sånn ''bulk''.

I utgangspunktet: ja. Men når brystene er i den størrelsen jeg har, er det snakk om 1,5 kilo ekstra vekt per bryst, så det blir ganske tungt for skuldrene. 3 melkekartonger! Uansett hvilken BH jeg bruker, får jeg vondt. Har gode BHer, så når jeg går hjemme tar jeg av stroppene. Så de støtter veldig bra rundt. Takk for svar! Anonym poster: 05c0bea35ce13650c5ff58970e53a246

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hva du sier, er selv en 65i, og merker lite til ingen smerte når jeg har bh i riktig størrelse på!

Hvilken størrelse bruker du rundt, og hvor mye veier du?

Feilen mange gjør er at de bruker for stor størrelse rundt, og altfor små cup'er. Cup'en skal dekke godt over ditt bryst, og hvis du har virkelige gode bh'er så blir de også minimert av å ha en bh i riktig størrelse.

Mange gjør feilen med for stor størrelse rundt fordi de velger komfort ovenfor støtte.

Edit: Jeg sier ikke at noen ikke sliter med den størrelsen på brystet sitt, men dette er mine erfaringer. Jeg hadde mye dårligere holdning og følte mye mer slit før jeg skaffet meg bh'er i riktig størrelse.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det er ikke gitt at pupper følger vektoppgang eller nedgang like mye hos alle sammen, men det burde bli prøvd ut først, syns nå jeg, spesielt hvis man hadde hatt godt av det i utgangspunktet.

Dette er et godt råd, i tillegg til at styrkeøvelser vil kunne styrke nakke og rygg, og dermed medføre mindre smerter og belastningsskader i disse områdene.
Lenke til kommentar

Jeg hadde brystreduksjon i mars, og er fornøyd. Gikk fra G/GG/H-cup til C/D/DD-cup (avhengig av produsent), en passelig størrelse til resten av meg (167 cm, 80 kg).

Hvordan det oppleves å leve med det? Som å leve før brystreduksjonen, men litt enklere å finne klær og bh'er som passer. Mindre vekt på skuldrene. Bedre holdning.

Er det skummelt å trene/var det skummelt å begynne å trene igjen? Eller går det like fint som før? Takk for svar! Anonym poster: 05c0bea35ce13650c5ff58970e53a246

Lenke til kommentar

Er det skummelt å trene/var det skummelt å begynne å trene igjen? Eller går det like fint som før? Takk for svar! Anonym poster: 05c0bea35ce13650c5ff58970e53a246

Jeg hadde seks ukers treningskarantene, så to uker hvor jeg fikk lov til å trene, og så seks uker til med treningsfri etter en bukplastikk, så jeg har nettopp starta opp igjen :) Syns igrunnen det er mer skummelt med magen enn med puppene, men nå har det jo gått fire mnd og en uke siden brystreduksjonen da, og bare to mnd siden bukplastikken :p Trening går igrunnen like fint som tidligere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...