IceBlitz Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Hei! Jeg er skikkelig frustrert og oppgitt nå. Har i mange timer feilsøkt på skaleringsproblemene på min nye HTPC som har Nvidia skjermkort. Problemet er at hele bildet er 30cm for mye til venstre. Det er altså posisjonert feil, så H position må justeres. Slik man kan gjøre på feks pc skjermer, hvertfall de gamle. Bildet er HELT fint på min bærbare PC med ATI skjermkort. Der kan overscanning og underscanning justeres på skjermkortet men den er satt til 0 som er default. Men så fort jeg bytter til HTPC-en med nvidia skjermkort er hele bildet 30cm for mye til venstre, altså posisjonen er off-centered. Hvordan løser jeg dette? Jeg vet at på de gamle nvidia driverne, 260.0 og tidligere kunne man justere position og scaling og alt mulig. Men det har bare forsvunnet nå. Håper VIRKELIG noen der ute kan hjelpe. Jeg er ikke noe flink på nvidia og har aldri likt det igrunn, og dette hjalp ikke noe særlig til på sistnevnte. Hadde virkelig gledet meg til å prøve ut surrounden på hjemmekinoen i kveld, men ser ut som om mange timers feilsøk er nødvendig før ting bare kan funke Endret 11. juli 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Hvilket operativsystem? Hvilket Nvidia kort? Hvilken prosjektor? Hvordan er det kablet til prosjektoren? Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Bare å glemme denne, fikset det til slutt. Orker ikke å gå inn på løsningen akkurat nå, men det var timesvis med feilsøking før det gikk Sliten nå ja hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå