Gå til innhold

HVUB jeger og vidre muligheter i forsvaret.

code

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter nå i velferden på en av forsvarets baser og funderer på hva jeg skal gjøre vidre. Har bestemt meg for at jeg vil forsette i forsvaret om mulig. Tingen er at jeg skal uansett hva som skjer søke KJK som nevnt tidligere i mine threads, men vil ha en backup om ting går galt på opptak, og tenkte dermed på UB jeger.

Noen som vet hvilke muligheter man har i forsvaret med den utdannelsen? Også om kjk tar inn folk med serjant grad til vanelig opptak? Mener å ha lest og hørt at alle som er oprativt kjk er sjt/kvm uansett så det ikke skal spille noen rolle.

Så planen jeg tengte var å søke UB jeger nå på vinter opptaket også gjennomføre året, verve meg(om mulig), trene meg opp å søke kjk til jeg består opptak.

Takk for alle svar å råd.

Blir kansje litt rotete skrivet thread, sitter på dårlig mobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn av det jeg har sett så er ikke UB en veldig ettertraktet linje. Du stiller bak BS når det kommer til stillinger etter plikten hvis du ikke ønsker å fortsette i HV, pga kvaliteten på befalsutdanninga ikke helt kan sammenlignes med ett-årig BS.

Har hørt av befal jeg jobber med som har hatt UB-korp'er at de var generelt litt misfornøyde med å ta inn UB-befal også.

Hvordan det er angående KJK aner jeg ikke, så der skal jeg ikke synse, men hvis det er som i Hæren, så stiller du da bak de som har gått BS Sjø, på søking til stillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...