Gå til innhold

Sommerhjelper - Hva kan man forvente/kreve?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå blitt nødt til å ta til takke med sommerhjelper som min arbeidskolleger i tiden fremover, og for å klare å holde tidsfristene betyr det at jeg selv nå må jobbe over evne.

Den ene sommerhjelpen har fullført skole innen aktuelle fagfelt, men ikke gått læretiden sin ennå. Den andre skal begynne på siste året av skolegangen nå til høsten.

Hva burde jeg kunne forvente av disse? De har jobbet hos oss i 2 uker allerede (ikke med meg), og skal ha fått den opplæringen de trenger. Jeg blir helt fra meg av hvor seint det går med de!

Det er snakk om helt enkle, repiterende oppgaver som jeg mener alle burde klare etter 15 minutter opplæring. Det er riktig nok fysisk tungt, men ikke verre enn at alle burde klare det om de ikke er redd for å bli sliten.

Jeg har så klart gitt beskjed om, og vist, hvilket tempo jeg forventer, men det virker ikke som om de klarer det.

Hvor streng kan man være? Hva burde man kunne forvente? De holder, litt avhengig av arbeidsoppgavene, omtrent halvparten av mitt tempo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig forventer jeg ikke at de skal holde mitt tempo, men om jeg står på litt ekstra er jeg raskere enn 3 sommerhjelper til sammen.

Problemet er at jeg gjerne på stå på såpass mye ekstra, jobbe overtid eller begge deler for å holde tidsfristene.

Har tatt opp dette problemet med sjefen min, men svaret jeg får der er bare at jeg må kjøre de hardere og forklare de hva som forventes. Jeg syns det er vanskelig. En ting er om de tar masse pauser og lignende, men disse jobber jo faktisk...bare ikke veldig raskt.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...