Gå til innhold

Tera Online Review

Anbefalte innlegg

Jeg skriver hovedsakelig anmeldelser på MyIGN men ønsker å dele dette med dere. I tillegg så er jeg åpen for kritikk og mulige forbedringer. I forbindelse med det faktum at Engelsk er et internasjonalt språk så skriver jeg på Engelsk slik at flere personer kan lese anmeldelsene mine. Denne anmeldelsen mangler noe bilder som blir brukt på MyIGN. :)

Link til min anmeldelse på MyIGN:

http://www.ign.com/b...a-online-review

Graphics and Performance

Graphics are important to create that special atmosphere and immersion that most people are longing to experience. In an online game it is difficult to satisfy both the need for a huge amount of content and graphical fidelity that satisfy this immense lust for sensual and if not - sexual eyecandy (name it whatever you want). In the case of Tera online it might not be totally irrelevant or ridiculous to mention 'sexual eyecandy' (I'll explain later).

The game itself is running on the well known and respected Unreal Engine 3 and it is therefore no surprise that the graphics are superior in comparison to most online games out there. The game itself is only able to utilize two cores which is somewhat disappointing considering the fact that this is 2012 whereas most people have quad core processors. Is this a big deal? Yes, because when huge amount of people gather for raids it is mainly the CPU that becomes the bottleneck. On the other hand the game is well optimized and I didn't notice any bugs whereas the scenery and character design is beautiful - maybe even too beautiful for most people. Why is this problematic?

I wont deny the fact that I love young innocent light-clothed Asian girls. But where does one cross the obvious line between 'some' fan service and 'pure' penis service? That line is crossed by Tera so far that even I had problems controlling my needs whilst playing this game. The women of all races within this game is so light clothed that they could as well use their breasts to slap some stereotypical beast-like enemies. This worked against that immersion most people are longing for like I mentioned earlier.

Score: 7.5/10

Gameplay and Sound

The most solid part of this game is it's gameplay. Why? It's not because it's innovatiove, different or the fact that it require a lot more skill in comparison to other online games. But because it's fun - something that many developers don't understand when developing online games. It's supposed to be fun and Tera nailed it just right when it comes to the huge amount of action-based abilities. The fact that you can chain abilities that require you to actually aim down your opponents makes sense and is something the online genre really needs. So, Tera nailed the combat system but what about everything else?

In the end this game repeats the same flaws that other online games tend to stumble upon - lack of variation. This awesome and fancy combat system doesn't make up for the generic and boring questing that people must force themselves to complete in order to proceed to the next story quest. While the story quest tend to have interesting short cuts all the other quests are terribly boring and can be narrowed down to simple grinding such as: Go kill X to gain Y. Another major flaw is the lack of PvP battlegrounds and the players are limited to world-PvP only - this is a major let down. The sound effects and music within this game is nothing special in comparison to other online games.

Score: 6.5/10

Overall

Positive

• Great graphics
  • Well optimized
  • Fun combat system
  • Challenging

Negative

• Only utilizing two cores
  • Too much penis service
  • Lack of activities
  • Little to no variation when questing
  • No PvP battlegrounds
  • Limited to World PvP only
  • Generic sound effects and music

Final Score: 7.0/10

Game Settings

1920x1080, Max settings (+ forced 4x AntiAliasing), Forced Vsync + Triple Buffering, Keyboard + Mouse.

Hardware

Intel i5 3570K @4.5ghz | GTX 580 @900/2048Mhz | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB 8-8-8-23 1T | Asus P8Z77-V DELUXE | Corsair H100 (CPU Cooler) | Accelero Xtreme Plus II (GPU Cooler) | Corsair AX 1200W PSU | Samsung SSD 830 256gb + Crucial SSD C300 128GB | Seagate HDD 1.5TB+300GB | Cooler Master HAF X | Corsair SP2500 (Sound) | Samsung 46'' LED-TV |

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er kritikk du vil ha så kan jeg gjerne hjelpe.

Jeg synes du snakker alt for mye om lettkledde damer, dette er ikke uvanlig i spill de siste 10 årene og jeg har ikke lyst å vite at du blir kåt av små virtuelle asiatiske jenter.

"So, Tera nailed the combat system but what about everything else?"

Jeg synes gameplayet virker som det er lagd av en veldig ukreativ persjon, slossingen er ganske brainless og kjedelige i forhold til andre spill. Har du feks. prøvd Age of Conan? Hvor du må konstant flytte skjoldet ditt, konstant vurdere hvor motstanderen har sitt skjold, konstant beregne hva kombofinisher du må bruke for å flanke fienden, konstant ha kontroll over cooldowns for å låse ned fienden og konstant ha kontroll over cooldowns til fienden for å vite når han kan flanke deg, synes du Tera er aktivt kommer du til å grine om du prøver spill som er lagd for PvP. Gameplayet i Tera er like bra som gameplayet i f2p mmorpgs.

Lenke til kommentar
Jeg synes du snakker alt for mye om lettkledde damer, dette er ikke uvanlig i spill de siste 10 årene og jeg har ikke lyst å vite at du blir kåt av små virtuelle asiatiske jenter.

Ja, jeg kan forstå det. Forsøkte bare å inkludere litt humor men det er nok mulig at jeg var for direkte. Det er sant at lettkledde damer har blitt vanlig i spill men Tera tydeliggjør dette mer enn de fleste spill.

Jeg synes gameplayet virker som det er lagd av en veldig ukreativ persjon, slossingen er ganske brainless og kjedelige i forhold til andre spill. Har du feks. prøvd Age of Conan? Hvor du må konstant flytte skjoldet ditt, konstant vurdere hvor motstanderen har sitt skjold, konstant beregne hva kombofinisher du må bruke for å flanke fienden, konstant ha kontroll over cooldowns for å låse ned fienden og konstant ha kontroll over cooldowns til fienden for å vite når han kan flanke deg, synes du Tera er aktivt kommer du til å grine om du prøver spill som er lagd for PvP. Gameplayet i Tera er like bra som gameplayet i f2p mmorpgs.

Tera sitt kampsystem er veldig godt gjennomført med tanke på konsistens og variasjon. Men jeg er enig i at den fort kan bli ensformig. På en annen side så er det ingen 'automatiske' angrep i spillet som derav fører til at det faktisk krever en god del ferdigheter av spilleren. Ja, jeg har spilt AoC hvorav jeg mener at kampsystemet ikke var responsivt. Alt i alt så er Tera et ganske middelmådig spill men det er nok kampsystemet som er spillets sterkeste punkt.

Takk for kritikken. Jeg skal huske på det til neste gang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...