oycob Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Hei. Sitter og lurer på om jeg skal kjøpe et ixus 400. Har et ixus 300 som ikek er mitt her, og jeg lurer litt på om det er like treg autofokus på 400 som på 300? Og hvordan er LCD skjermen på 400 i forhold til 300? Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Ikke for å ødelegge Ixus-entusiasmen, men PowerShot A80 som kom/ble annonsert nylig synes å være et utmerket kamera med alle muligheter (manuelle instillinger, linser, filtre) for omtrent samme prisen! XD venter den inn om 3-4 uker - den lokale sjappa kan nok få den raskere, noe som var min erfaring med A60/70 her i Molde... De stipulerer drøye 4000,- mot Ixus' 4200,- Vribar (men lav-oppløselig med 85K pixels?) skjerm, mulighet for 2 Custom innstillinger, 4 megapixels, ... Argh, hvorfor venta de til nå med å komme med det Jeg hadde jo kjøpt det i mars om de hadde hatt det da! Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Ikke for å ødelegge Ixus-entusiasmen, men PowerShot A80 som kom/ble annonsert nylig synes å være et utmerket kamera med alle muligheter (manuelle instillinger, linser, filtre) for omtrent samme prisen! XD venter den inn om 3-4 uker - den lokale sjappa kan nok få den raskere, noe som var min erfaring med A60/70 her i Molde... De stipulerer drøye 4000,- mot Ixus' 4200,- Vribar (men lav-oppløselig med 85K pixels?) skjerm, mulighet for 2 Custom innstillinger, 4 megapixels, ... Argh, hvorfor venta de til nå med å komme med det Jeg hadde jo kjøpt det i mars om de hadde hatt det da! Lenke til kommentar
raysv Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har ikke prøvd IXUS 300 og 400 så alt for mye selv, så har egentlig ikke så mye erfaring på å svare på dette. Men utifra det jeg har lest så skal IXUS 400 være en del bedre? Men Autofocusen er fortsatt ganske treg på IXUS 400. Når det gjelder A80 som Days of Houer life fanen før meg har nevnt, så være et knall godt kamera, hvertfall hvis de ikke har ødelagt det noe i forhold til A70, aberet med dette kamereat er at det er en del tyngre/større enn det IXUS 400 er. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har Ixus 400 selv, og hadde Ixus 330 fra før. Endringene er ganske store. Jeg ramser opp: -mye raskere oppstarttid -Bedre batteri -Flerre bilder per batteri -Vesentlig mindre i størrelse -Mye bedre makro funksjon -4 i stedet for 2 megapixler -Bedre bilde kvalitet -Raskere prosessor i kameraet som gjør behandling og manøvrering raskere -Brukbar video funksjon Autofokusen kunne selvfølgelig vært raskere, men jeg opplever det ikke som ett problem. Er blitt ganske vandt med å fokusere på forhånd slik at jeg kan ta bildet øyeblikkelig. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte Ixus 400, det er lite og hendig og gir deg bra bilder. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Powershot A80 så ikke så dum ut, tror jeg skal ta en nærmere kikk på den... er et digert pluss om autofokusen er bedre. Noen som aner hvordan autofokusen på A70 er? Jeg sammenlignet noen bilder tatt med a70 og sammenlignet med bilder fra ixus400, og så tydelig at ixusen var mye skarpere enn a70... Så vidt jeg kan se er ikke a80 kommet så langt at noen tester har blitt lagt ut. Kan jeg regne med å finne dette om en uke, eller sender ikke canon ut testeksemplarer til store internettsider og slikt? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Joda, de sender vel ut et test eks. etterhvert. Men jeg regner med at det tar litt tid. Akam fikk jo ikke A70 før for et par uker siden. mlwirak .. hvor blir det av testen ? A70 gir nok muligens litt mer uskarpe bilder enn IXUS'en, men på den andre siden har kameraet alt man kan ønske seg at IXUS'en skulle ha hatt, pluss at det er 1500 kr billigere enn IXUS 400 Lenke til kommentar
bapfire Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Kan sterkt anbefale Ixus 400... Bra bilder og brukbar video funksjon (med lyd)....som sagt. Lurer på hvor stor minnekort jeg kan få til dette....? Tro d største er 512mb....er d noe større på vei? Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 CompactFlash (minnekortet som Canon bruker) finnes opp i størrelser på 4 GB (4096 MB). For å kunne bruke dette, må kameraet imidlertid støtte FAT32-standarden, noe som ikke er vanlig på mindre kameraer (vet ikke hva IXUS støtter). I FAT16-standarden vet jeg ikke hva som er størst, men jeg mener at du kan få brikker opp i 2 GB (2048 MB). Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Tror det blir lenge til at det kan bli noe reelt problem med at korta er for store for min egen del, siden de koster mer enn et nytt kamera... :wink: Men nye kameraer støtter sikkert FAT32, mitt A60 støtter det ihvertfall og de nevnte Ixus bruker vel samme chip(er)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå