Korporal Kranium Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hei Er 2 på nettverket, begge to spiller mye online, vil 20/1 være for dårlig og hvordan ville det manifestere seg? Hvorfor er opp linjen alltid så mye mindre enn ned? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Med fiber får du som regel like mye opp som ned. Kan det være noe? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Her har vi 8/0.5 og vi er 5 personer, hvorav 3 personer er på nettet nesten hele dagen og spiller, streamer osv. Funker fint... Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Med fiber får du som regel like mye opp som ned. Kan det være noe? problemet er at det ikke er lagt opp for fiber der, velger ikke 20/1 frivillig Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 20/1 vil sikkert fungere helt ok, er faktisk mange som bare drømmer om den speeden på ADSL Noe med upspeed er vel gjerne ikke dumt, det kan du få med andre teknologier (om tilgjengelig) 1 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) 20/1 er bra helt til du finner ut at du skal gjøre noe som trenger mye opphastighet, f.eks. streame selv eller hoste en server av et eller annet slag. Har selv 8/2, og jeg er basicly den eneste personen på nettet som gjør mere enn å surfe facebook. Jeg kan laste ned med god hastighet (1 MBmb/s) og kan streame i 720p uten problemer. Tror det kan bli noe problematisk å streame med 1mbit opp, så om du har planer om det må du nok bestille noe bedre. Endret 11. juli 2012 av N1ko Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Du kan laste ned med hele 1 minibit per sekund altså? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Du kan laste ned med hele 1 minibit per sekund altså? Minibit? Mente selvfølgelig megabyte (MB), men jeg glemte caps. mb hadde uansett aldri blitt minibit, da m står for milli, ikke mini. School'd! Endret 11. juli 2012 av N1ko Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 selvfølgelig, milli jeg mente Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 20 ned er mer enn nok. 1 opp er for lite. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 For bare spilling så vil det holde men etter min erfaring så vil ping øke i spill dersom andre driver med streaming uavhengig av hvor raskt nettverket er. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Spill bruker veldig lite båndbredde, og de fleste spill ville faktisk klart seg strålende på en dobbel ISDN-linje om man hadde forsøkt. Spill krever veldig lite sånn hastighetsmessig. Noen år tilbake var vi 5 på LAN for å spille CS på en 1000/200kbit linje, og det fungerte helt strålende. Du har 5 ganger opplastninghastigheten og 20 ganger nedlastningshastigheten, og båndbreddebruken på spill har ikke endret seg noe nevneverdig siden den gang, så du har nok ingenting å frykte Det som dreper spill er hvis det foregår andre ting som ned- eller opplastning samtidig som man spiller. Det er et problem nesten uansett hvilken type linje man har. Hvorfor er opp linjen alltid så mye mindre enn ned? Hvis man skal ha mer opplastingshastighet, så må man ofre nedlastingshastighet for å få plass til denne båndbredden på kabelen. Oppdelingen er da satt slik med hensyn til typiske bruksmønstre for abonnentene. Bredbåndsteknologier med asymmetrisk hastighet er ment for brukere som vanligvis ønsker å hente mer informasjon fra nettet enn de sender ut. Når man leser websider, laster ned filer, eller ser streamer på nettet, brukes veldig lite av opplastingsbåndbredde, og det er sjeldent at vanlige abonnenter har behov for den høye opplastingshastigheten, men derimot har de ofte bruk for nedlastingskapasitet. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Vel ned linjen her er mer enn bra nok, men tror ikke jeg tør å gå for 1 i opplasting med den nettbruken vi kommer til å ha, er tross alt binding på ett år. Får heller leve med høyere månedspris Takker for alle svar og tips! Endret 12. juli 2012 av Alekpowah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå