ostehøvel Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hei! Jeg har problemer med en selvbygd pc jeg netopp kjøpte i deler fra komplett. Jeg har installert Win 7 Professional på maskinen og alt ser ut til å fungere fint. Men ved helt tilfeldige anledninger skrur den seg av og starter opp på nytt. Ingen feilmeldinger. Noen ganger når den skrur seg av så kommer den ikke på igjen, da blir jeg nødt til å restarte CMOS før jeg får lov til å skru den på igjen. Har koblet ut og inn strømforsyning og diverse kabler, så tror ikke det skyldes dårlig kontakt. Har dere noen andre tips til hva jeg kan gjøre? ASUS GeForce 210 1GB Silent PhysX CUDA DDR3, DVI, native-HDMI, 2x Low Pr Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Vifte: 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB, 1x Audio, ASUS P8H61-M PRO, Socket-1155 m-ATX, H61, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin Silver Power SP-SS400 400W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 2x 6pin PCIe, 4x Lite-On DVD±RW Writer IHAS124-19 SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, DVD-RAM: Intel® Celeron® Processor G530 Socket-LGA1155, Dual-Core, 2.4Ghz, 2MB, 65W, Boxed Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Minnet er ikke kompitabelt med hovedkortet? Sjekk Memory/Device Support: http://www.asus.com/...155/P8H61M_PRO/ Endret 11. juli 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
BladeAMD/Intel Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Vil tippe det er strømforsyningen det kan være noe galt med, har vær borti lignende selv 2 ganger faktisk.. Men da va det snakk om dyr strømforsyninge som gjorde pc ustabil, og denne feilen kom og gikk.. jeg byttet både minne og cpu den gang til ingen nytte! Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 Minnet skal være kompitabel. Jeg mistenker og strømforsyningen. Men dette med at jeg må restarte CMOS, vil ikke det si at det har vært en kortslutning et sted? I form av dårlig kontakt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Minnet skal være kompitabel. Jeg mistenker og strømforsyningen. Men dette med at jeg må restarte CMOS, vil ikke det si at det har vært en kortslutning et sted? I form av dårlig kontakt. Inkompitabelt minne kan skape problemer med CMOS. Ta ut begge minnebrikkene, sett deretter kun en av dem i et av sporene (f.eks spor nr 3) og sørg for at den sitter skikkelig. Test pc'en. Evt. fjern minnebrikken og test med kun den andre minnebrikken. Jeg ville normalt foreslå at du tester med en minnebrikke som faktisk står på listen over kompitabelt minne på den nettsiden jeg linket til i mitt forrige innlegg. Noen hovedkort fra Asus er svært kresne på hvilket minne de får og det som står på listen er testet og skal virke. Endret 12. juli 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg fant feilen, det var strømforsyninga. Hvis jeg kipset forsiktig borti den så slo pcen seg av Men takk for tips, håper bare ikke jeg får samme type psu i retur, har hørt mye negativt om denne produsenten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå