Gå til innhold

Motivasjon på jobb

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hei.

Fra tid til annen så har jeg fått det intrykket at de fleste har perioder med god motivasjon og dårlig motivasjon.

Og det gjelder også meg.

Her hvor jeg jobber, så er jeg den eneste som driver med det jeg gjør. Så det er til tider ganske "ensomt" (Har god sosial omgang med kolleger, men de er langt unna faget mitt)

I skrivende stund, så holder jeg på å installerer "standard programvare" på en pc, tar fullbackup av filserver og henter ut noen gamle eposter fra en harddisk til en kolega.

Er det noen her ute som kanskje har noen gode teknikker for å få opp motivasjonen? Føler litt på at ting begynner å gå i rutiner, og dette på tross av at jeg har arbeidsoppgaver som strekker seg langt utnom en vanlig it-jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er okei å gjøre noe litt på siden av de vanlige arbeidsoppgavene dersom det er tid til det. I sommerjobben min driver jeg primært med drift og support på Windows plattform. Dersom det er tid til overs sitter jeg å leser litt om programutvikling, koder litt og leker litt med Linux boksen min. Synes det er motiverende å lære seg nye ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Høy musikk på kontoret du danser hemningsløst til når du føler det butter mot litt. Funker for meg!

Da kommer det vel to stykker med hvit frakk og stenger meg inne på et rom..? :p

Jeg synes det er okei å gjøre noe litt på siden av de vanlige arbeidsoppgavene dersom det er tid til det. I sommerjobben min driver jeg primært med drift og support på Windows plattform. Dersom det er tid til overs sitter jeg å leser litt om programutvikling, koder litt og leker litt med Linux boksen min. Synes det er motiverende å lære seg nye ting.

Godt poeng! Får finne noe gamelt rusk og installere Fedora på en maskin å begynn å knote med linux. Men må ha tid til overs først.

Lenke til kommentar

Kan være greit å lufte det med sjefen visst det ser ut til å vare. Ikke sikkert det fører til noen endring der og da, men kanskje det dukker opp noe slik at du får litt mer motiverende oppgaver (eller det du behøver). Går man ordentlig lei senere er det vanskeligere å gjøre noe med det.

Endret av dahuff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...