Gå til innhold

Hvorfor kan ikke mer sport være som wrestling?

Anbefalte innlegg

Jeg er en stor fan av wrestling, og da snakker jeg skikkelig WWE med kostymer, falske historier, trashtalk og hele pakken. Det er så falskt at det er vondt å se på til tider, men moro er det. Selv om hele greia er ekstremt falskt er det lett å overse det og heller se på selve kampene. Folkene der må være svært bra trent i det de gjør, og en del kamper er helt syke å se. Ta for eksempel kampen mellom Tripple H og Undertaker i årets Wrestemania. Selv om det ikke var noen bombe hvem som kom til å vinne er det en meget interessant kamp å se på. Mange ganger var nok begge to ikke langt unna å bli alvorlig skadet.

Men det er to ting jeg har tenkt lenge på når det gjelder dette med wrestling.

For det første, ja, det er falskt. Men hva om det ikke var det? Kampsport har blitt mer og mer brutalt opp gjennom årene, og nå er jo Mixed Martial Arts blitt svært populært. Det er nok det mest brutalte vi har i dag om vi snakker kommersiell sport, men det blir ikke det siste. Så lenge folk krever mer vil de til slutt få det. Så hva om man lagde ekte wrestling? Det måtte jo selvsagt være strenge regler for å unngå at folk blir for skadet (en knekt finger osv går fint), men det vil fortsatt ha alle kostymene, introene, trashtalken osv fra WWE. Fokuset vil bare flyttes mer fra backstage til selve ringen, og ingenting vil være avgjort på forhånd. Det burde da være mulig?

Og for det andre, hva om andre sportsgrener lærte av wrestling og ble moro å se på? Tenk deg en fotballkamp om det var lov med en del wrestlingmanøvre og folk sprang rundt i kostymer? Da hadde i alle fall jeg blitt mye mer interessert. Selve sporten kan nok ikke kalles fotball lengre, men den ville fortsatt ha vært like seriøs som i dag. Kanskje enda mer, siden spillerne begynte å tenke mer på å faktisk score mål, og mindre på å ikke ødelegge frisyren sin.

Dette er jo bare to eksempler, og jeg kan nok sikkert finne flere. Men poenget er at jeg er 100% seriøs. Det er ikke det at jeg hater sport, men jeg vil ha sport det er morsomt å se på. Jeg vil at sport skal bli moro igjen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg foreslo, noe useriøst mens han var ganske full, at fotball hadde blitt mye bedre om spillerne ikke hadde fått godkjent mål med mindre de straks etter scoring løp til et cornerflagg og slapp en kabel. Han likte ikke fotball, overraskende nok.

Ditt forslag er litt bedre. Så vidt.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Det vil jo selvsagt være vanlig fotball. Jeg mener bare vi kan lage en ny sportsgren som fokuserer mye mer på å underholde publikum. Vi har jo allerede rare ting som sjakkboksing og et hinderløp der en mannlig deltager bærer en kvinnelig deltaker. Men uansett, poenget er at vi bør kunne la sport bli mer 'useriøst' og underholdende, uten å fjerne det kompetitive.

Og ja, jeg mener i fullt alvor at det også burde være fullt mulig å lage ekte wrestling. Hvorfor skulle det ikke kunne gå?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville ikke kalt wrestling for sport, jeg ville klassifisert det nærmere ballett. Sport forutsetter at man prøver å vinne, wrestling (den typen du snakker om i alle fall) handler om å bruke koreografi til å fortelle en historie. Heftige prestasjoner, ikke veldig kompliserte historier, men allikevel er resultatet alltid klart lenge før utøverne går inn i ringen.

Det er plenty trash-talk og feider i annen sport allerede, men jeg tviler på at kostymer kommer til å forbedre andre etablerte sporter.

Lenke til kommentar

For det første eksisterer/har det eksistert ekte wrestling, men dette er logisk nok ulovlig.

Forruten det er jeg enig med TS, spessielt i kampsport kunne det (dog uten kostymer) vert mer historier og show.

Jeg tror dog dem som driver med sporten i stor grad vil holde det så rent som mulig, og ikke forbinde det med ekte kranger, rett og slett av frykt for å bli ulovlig.

Tyson har jo lagt litt show, slik burde det vært mere av

http://www.youtube.com/watch?v=V-LuTQ-HQ2o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...