EinarEriksen Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Et selskap avslørte teknologien sin, og Apple skal deretter ha brukt den uten tillatelse. ? Apple har stjålet støykanselleringen Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Nokia 808 har ett tilsvarende system men med 2 mikrofoner, hvorav den ene brukes til å fange samtalen mens den andre fungerer som en mikrofon for støykansellering av bakgrunnstøy, det fungerer iallfall veldig bra i praksis Vil tro att det fungerer bedre enn det som Apple refererer til her og att Apple kun har 1 mikrofon ?? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 iPhone 4 og 4S har to mikrofoner, en i bunn for tale, og en på toppen for støykansellering. Den bruker såvidt jeg husker samme støykanselleringschip som andre telefonprodusenter. Er dette en form for programvare som skal filtrere bort støy med kun en mikrofon? Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Sony Experia U har også støykansellering. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Nokia 808 har ett tilsvarende system men med 2 mikrofoner, hvorav den ene brukes til å fange samtalen mens den andre fungerer som en mikrofon for støykansellering av bakgrunnstøy, det fungerer iallfall veldig bra i praksis :)Vil tro att det fungerer bedre enn det som Apple refererer til her og att Apple kun har 1 mikrofon ?? Problemet er jo at dette er prinsippet for all aktiv støykanselering. Vanskelig å se hvor den unike invensjonen ligger. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Nå har vel Apple patente på en ganske basic saker, og det har jo vist seg å være rettsak føde de siste året. Klart flere slenger seg med på leken Lenke til kommentar
buchead Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Alle som har iPhone burde bures inne ettersom de går rundt med saker som er stjålet... 2 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Alle som har iPhone burde bures inne ettersom de går rundt med saker som er stjålet... Jeg har kjøpt min og har mitt på det rene. Jeg kan ikke siktes for heleri da den er laget av Apple. Det er som å bli fengsla for å kjøpe en piratkopi. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) HÆÆÆÆ, har Apple virkelig stjelt noe? Det var jo noe nytt liksom . Kanskje Apple burde sjekke seg selv på hva dem stjeler før dem går i retarded modus og saksøker andre for å stjele i fra dem. Kanskje Apple burde få sine tjuverier i orden før dem går videre med å saksøke andre for å stjele noe i fra dem. Endret 12. juli 2012 av Vindicator 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Lawyer up Noise Free! Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Merkelig sak. Apple har åpenbart innhentet informasjon om alternative produkt for støykansellering fra minst 2 produsenter, og til slutt valgt Audience som underleverandør. Apple bruker derfor støykansellerings-teknologi fra Audience i bl.a iPhone 4 og 4S, og har endatil integrert Audience-chipen i sin A5 SoC - og selvsagt med alle nødvendige tillatelser og lisenser. Apple er langt fra den eneste telefonprodusenten som bruker slik teknologi fra Audience. Noise Free burde vel først og fremst saksøke Audience dersom de mener at telefoner fra Apple, HTC og Samsung inneholder stjålet støykanselleringsteknologi, og hadde de hatt en sak så hadde de nok gjort det også. Endret 13. juli 2012 av Newton 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg