Oersnes Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hei Har tenkt å kjøpe meg en ny bærbar. Bruksområde: surfing, tekst, video/bilde og litt spilling til tider. Spiller ikke de nyeste fps spillene og det kan godt gå flere mnd'er mellom hver spilleøkt. Hva som er viktig for meg: God skjerm. Ønsker høyere oppløsning enn standard 1366x768 ( ?). Lurer litt på om full hd (1920x1024) blir for smått til en 15'' bærbar. Vil 1600x 900 være ett bedre valg? Ellers, ønsker en bærbar som er rask og responsiv. Som kan dra spill som jeg plutselig ønsker å spille ved ett tulltak;) Siste var Civ V, men selv det spillet ble for kraftig for min nåværende bærbar ( Lenovo N500, 4 år gammel.). Batteritid og størrelse er et pluss, men ingen avgjørende faktor. PS: Har en Intel 320 160gb SSD i min nåværende Lenovo som jeg blir å bruke på den nye, altså den nye bærbare bør være mulig å bytte lagringsmedie på noenlunde lett. Disse har jeg sett meg ut ( og ja, har lest mye her på forumet om de aktuelle): - Multicom Xishan W150E 15.6" - ASUS N56VZ 15.6" Full HD -Samsung 700Z5C 15.6" HD+ -Samsung 700Z5A 15.6" HD+ LED Ser selv fordeler og ulemper med alle de valgte. Kanskje noen av dere som har erfaringer og kunnskaper som er til hjelp? Lenke til kommentar
Oersnes Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Da det heller var labert med tilbakemeldinger får jeg tenke litt høyt selv, og for de som har andre synspunkter er det bare å fyre løs! - Multicom Xishan W150E 15.6" : ( ca 8500,-) + Liker at den kommer uten all mulig bloatware. Mulighet for 2 stk hdd. + Ok, ytelse ift pris + God skjerm - Bråker mye? - Ikke like slank som de andre. - ASUS N56VZ 15.6" Full HD ( ca 9500,-) + Den med best ytelse på papiret, i7 og 4 kjerner. 2gb minne på skjermkortet GT 650M. + Skal være stille og kjølig. + God skjerm - Dårlig touchpad, betyr ikke mye for meg da jeg bruker ekstern. - Atheros nettverkskontroller, dårlig ytelse? -Samsung 700Z5C 15.6" HD+ ( 8390,- Elkjøp) + Peneste i mine øyne. + Best batteri (?) + mobilitet + 1600x900 ( er 1920x1028 for smått?) - Dårligst ytelse av samtlige. - Problemer med wifi? - Dårlig Touchpad. - Virker noe knotete å skifte lagringsmedie på den. - Svakest skjerm Enkelt og greit, sliter med å velge og hadde satt stor pris på synsunkter rundt disse pc'ene. Hvis det er noen andre pc'er som er bedre så skal jeg selvfølgelig vurdere det. Takk! Endret 11. juli 2012 av Oersnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå