datajesus Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hei sveis. Jeg sitter på jobb og herreminhatt som jeg kjeder meg. Derfor tok jeg med meg et lite spill på en USB som jeg tenkte jeg skulle fyre opp når jeg ikke hadde noe å gjøre. Jeg har selvsagt ikke admin rettigheter og får ikke isntallert noen programmer. Problemet er at PCen ikke finner USB sticken min. Jeg rota litt rundt på nettet igår og problemet kan virke å ligge i at den har samma bokstav som en annen drive på pcen. Jeg prøvde å bytte bokstav på USB driven på pcen min hjemme og det fungerte, men virker ikke som det fungerer på andre pcer. Dette er noe jeg ikke får gjort på denne pcen. Tenkte kanskje det var mulig å åpne/finne USB fra en annen plass, men klarer ikke å finne noen god løsning. Har også prøvd å logge meg på et spill i nettleseren som spilles i flash, men står da: Cannot connect to game server. Er det mulig å få gjort noe med dette? Jeg har relativt store begrensninger som bruker.... Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Dei sperringane er der av ein grunn. Viss du har for lite å gjere på vedder eg på at sjefen din kan finne på meir for deg å gjere. 1 Lenke til kommentar
datajesus Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Ja, man skulle tro det? Dessverre er det begrenset hvor mye jobb vi mottar hver dag, og som regel kan jeg gjøre meg ferdig på 1 time eller 2. Jeg veit godt hvorfor sperringene er der, men det jeg prøver på er helt harmløst. Ville jeg gjort skada så er det ingen sider på nett som er blokkert... Endret 11. juli 2012 av Hårek Unødig sitering av innlegget over Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ta det opp med sjefen/IT-ansvarlig, godt mulig de har en løsning begge er fornøyd med. Å bryte seg inn på jobb-pc`n er skjeldent lurt, selv om man ikke har noe å gjøre. Det er helt sikkert en grunn til at det er slik, antagelig for å forhindre virus og slikt. Alle som har brutt seg inn på jobb-pc`r og ødelagt noe har gjort noe "helt harmløst", alle virus som har kommet inn via minnepenner har blitt scannet på forhånd osv. Utrolig hvor mye skade man kan gjøre med noe som er helt harmløst... Hva med å ta med egen pc/pad eller noe slikt? 1 Lenke til kommentar
datajesus Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Jeg ser den, og egen PC er selvsagt en mulighet. Jeg har også vurdert å bruke winrar for å lage en zip-fil og laste den opp på en side for deretter å laste den ned. Har dere noen gode gratissider å anbefale? Endret 11. juli 2012 av Hårek Unødig sitering av innlegget over Lenke til kommentar
skrim Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Spiller ingen rolle om du ikke har noe å gjøre i perioder på en arbeidsplass Sjefen bestemmer om du skal få ha muligheter til egen hygge i form av å sitte spille spill på pc en spesielt vis pc tilhører bedriften. + Slik tenker sjefer 1 Lenke til kommentar
datajesus Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Er dere sjefer hele gjengen?? Jeg er klar over hvorfor ting er slik de er, men jeg finner alltids andre ting å bedrive tiden min med. Det er ikke slik at jeg ikke gjør det jeg er her for. Jeg vil rett og slett ha noe morsomt å gjøre utover dagen istedenfor å stirre i veggen eller herje på facebook,nettaviser og 123spill. Endret 11. juli 2012 av Hårek Unødig sitering av innlegget over Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ein av oss kan faktisk vere sjefen din. Massevis av virus blir spreidd over USB-minnepenner, og det er ikkje som om brukarane visste at viruset låg der når dei satte i pennen. Men det tenkte du sikkert ikkje på, for du vil jo spele dette spelet ditt. 1 Lenke til kommentar
datajesus Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Jeg tenkte ikke på det, og jeg er veldig lite datakyndig. Derfor er det kjekt med litt input fra gutta/jentan som peiling. Er vel ingen fare for virus hvis jeg lager en zip og laster den ned på pcen? Endret 11. juli 2012 av Hårek Unødig sitering av innlegget over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå