Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

bryst/rygg smerter av turn trampoline.

xelag1

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 19 som nylig begynte med litt turn aktiviteteri en hall med en hyggelig erfaren gjeng. Jeg er litt overvektig og trener vell nå muskler jeg ikke visste jeg hadde eller iallfall ikke bruker til dagelig.

Så når jeg hopper på trampoline så kan jeg holde på litt så får jeg denne ubehagelige smerten ca inni brystet og i ettertid så skjenner jeg det i ryggen. Det er ikke direkte vondt, jeg kunne ha gjort det en stund uten problemer, men det er noe jeg tenker over for vært hopp og jeg vill jo ikke ha noen skader heller, så gleden forsvinner jo på en måte. Er det bare for meg å fortsette eller burde jeg stoppe å undersøke dette?

Jeg har ingen form for tideligere skader og ingen form for asma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du hatt vondt? Hvis du ikke har hoppet før eller på lenge vil man kunne kjenne det i blant annet ryggen. Det går som regel over etter 1-2 uker. Hvis du har vondt lengre enn det ville jeg gått til legen, fysio eller lignende.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Hvor lenge har du hatt vondt? Hvis du ikke har hoppet før eller på lenge vil man kunne kjenne det i blant annet ryggen. Det går som regel over etter 1-2 uker. Hvis du har vondt lengre enn det ville jeg gått til legen, fysio eller lignende.

Husker da jeg var mindre så kom også denne merkelige smerten, men det tok lenger tid før det kom fordi jeg antageligvis var mer aktiv generelt. Smerten kommer etter vært hopp og stopper når jeg går av.

Trener du noe annet i tillegg for å styrke musklene dine?

Hei, har det siste året bare trent kondisjon.

Lenke til kommentar

Annen styrketrening for å styrke musklene for å hoppe trampoline er ikke nødvendig da trampolinehoppingen er trening nok for å bli kvitt smertene. Så det bare å hoppe så lenge det ikke blir veldig ubehagelig og se om det gir seg etter et par uker. Hvis ikke få sjekket det. Ikke det at styrketrening generelt ikke skader, men det er ikke nødvendig i denne sammenhengen.

Endret av eleNef
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Annen styrketrening for å styrke musklene for å hoppe trampoline er ikke nødvendig da trampolinehoppingen er trening nok for å bli kvitt smertene. Så det bare å hoppe så lenge det ikke blir veldig ubehagelig og se om det gir seg etter et par uker. Hvis ikke få sjekket det. Ikke det at styrketrening generelt ikke skader, men det er ikke nødvendig i denne sammenhengen.

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...