gxi Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Det er ikke lovlig før det er godkjent av SVV.. det eneste er at man kan jo i teorien alltid kjøre med et sykkelstativ med noen sykler over, og da lovlig kunne sette et annet skilt bakpå det (men det gjelder bare bak).. men det er vel ikke akkurat å foretrekke. Pr. dags dato er det det eneste unntaket som finnes fra skilt levert på en trafikkstasjon. Jeg er 99% sikker på at SVV aldri vil godkjenne at en tredjepart leverer godkjente skilt direkte ut til bileier. (den siste prosenten reserverer jeg til i tilfelle SVV er involvert i den tredjeparten, eller at noe EU-regler kommer opp som krever at slikt går ut på anbud 100%, men i de tilfellene er det uansett SVV som bestemmer hva som skal til for at det skal være godkjent) Men selfølgelig, hvis man lager et skilt som både ser og oppfører seg (med refleksjoner og sånt) likt med et skilt fra den tiden, så skulle vel aldri noen klage på det (fordi det vil aldri være noen som faktisk undersøker skiltet før det er mistanke om at det er falsk, og hvis det er mistanke om at det er falsk, så er det ikke en god nok kopi) Endret 1. august 2012 av gxi Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det er vel ingen som har debattert hvorvidt tredjepartsskilter er lovlig eller ikke. Det er jo åpenbart at det egentlig ikke er lovlig. Det jeg mente med min forrige post, er at å gjøre slik som trådstarter innebærer en risiko som er lik null. Jeg tviler på at SVV i det hele tatt vil se forskjell, og sjansene er nok uansett små for at de vil bry seg om de hadde sjekket. I verste fall tipper jeg TS ville fått pålegg om å bytte tilbake til de nye skiltene. Begynner man derimot å sette på skiltnummer fra andre biler, så er sjansen for å bli oppdaget større, og jeg vil også tro at det blir straffet hardere enn om man gjør slik som TS. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 En ting som jeg har sett på en del biler er at det har blitt tatt hvit teip over blå delen på skiltet. Teipbiten er samme farge som resten av skiltet, så dette er sikkert noe som har vært etterspurt. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Hvorfor vil noen fjerne N? Er dem flau av å bo i et av verdens rikeste land ? Det skjønner jeg ikke Endret 7. august 2012 av m4sta Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 En ting som kanskje er verdt å nevne er at ekte skilt har hologrammer med en "N" spredd over skiltet, så det er ganske lett å se forskjell på et skilt hvor det ikke er gjort noe særlig med jobb for å få det til å se ekte ut, og et skilt som er ekte. Jeg vet ikke når det ble vanlig å gjøre det, men jeg mener å huske at de gamle metallskiltene ikke hadde noe sånt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Tror faktisk at skiltene kom med blennede N-er i starten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå