samaron Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hei! Jeg lurer på hva regler det er rundt kjennemerker. Mer spesifikt: Jeg har en 26 år gammel Volvo 740 som dessverre har enten blitt avregistrert og nyregistrert senere og fått nye skilter, eller en tidligere eier generelt har levert inn skiltene i favør for de nye. Jeg vil ikke ha disse nye "EU-plastikkskiltene", men ser ikke ut til det er mulig å få utlevert skilter etter gammel standard? Jeg ser det er flere eldre biler som har nye skilter etter gammel standard, hvor får jeg kjøpt slike i så fall? Er det noen konsekvens for å kappe av "EU-delen" (den blå biten med flagg) på skiltet, eller kjøre med gammel type skilter? En så gammel bil, i mine øyne, passer ikke å ha slike skilter. - Frank 1 Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Vil ikke tro det er konsekvenser for å kappe av EU-Delen, da det er kun regnr du må ha synlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Du kan ikke "kappe av" den blå delen, da blir skiltene for små, men du kan bestille nye skilter uten den blå delen. Kunne før, ihvertfall, ta kontakt med trafikkstasjonen. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Damen på trafikkstasjonen kunne ikke si sikkert om det var mulig å få uten blå del, men kunne si helt sikkert at fra og med i år gikk det å få skilter i aluminium. Det er hvertfall en forbedring i forhold til plastikken som sprekker... Noen som vet hva konsekvensen blir av å kappe vekk den blå delen? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Her kan du bestille nytt gammelt skilt EDIT: HVA F***!?!?! Linken er iallefall; www.lator.no Endret 11. juli 2012 av bIsk0p Lenke til kommentar
samaron Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Var innom der for noen uker siden, men da tilbød dem ikke slike skilt. Nå gjør dem visst det! 2stk skilt bestilt. Takker, blsk0p! Men det andre spørsmålet er fortsatt aktuelt: Hva er konsekvensen for å kappe i skiltet? Er vel fastsatte dimensjoner, så vil vel tro det er straffbart på en eller annen måte? EDIT: Når jeg får de nye skiltene, må da skiltene jeg har nå leveres til trafikkstasjonen eller kan de gå rett i vanlig søppel? Endret 11. juli 2012 av samaron Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ang kapping vet jeg ikke. Men jeg ville destruert de gamle skiltene betydelig, veldig populært å sette feil skilt på biler som blir brukt til kriminelle aktiviteter. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Godt poeng der. Får vel ta en runde med acetone eller noe og brekke det i biter, burde være ubrukelig for gjenbruk da. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Hvis du kapper skiltene kan du bli tiltalt i værste fall for dokumentfalsk. Skiltene er ikke dine, men statlig eiendom som du "leier". Selv om du i prinsippet kjøper de og eier de selv. Hvis du skal bruke skilt som ikke er utstedt gjennom Statens Vegvesen, ville montert de uoriginale og beholdt originalen i baggasjerommet. Kjedelig om du blir stoppet med "falske" skilt (Ja, de er jo falsk, selv om reg.nr er likt) og får kjøreforbud før originale skilt er montert. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Hvorfor vil du heller ha de gamle stygge skiltene? Er da mye penere med det blå og flagg på Lenke til kommentar
Minus Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Bilen er 26 år gammel. Det er vel naturlig å anta at han ønsker tidsriktige skilt på bilen. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 De stygge skiltene er de fra ca 2000 til de med flagg kom. Skrifttypen gjør at mange av tallene ser rare ut, og mange bokstaver, for eksempel A og R, er vanskelig å se forskjell på. Var det AJ eller RJ? Lenke til kommentar
samaron Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Hvorfor vil du heller ha de gamle stygge skiltene? Er da mye penere med det blå og flagg på Bilen er 26 år, og gjør seg best med slike skilt i mine øyne. Jeg har ikke noe i mot de nye skiltene sån sett, bare på gamle biler. Hvis du kapper skiltene kan du bli tiltalt i værste fall for dokumentfalsk. Skiltene er ikke dine, men statlig eiendom som du "leier". Selv om du i prinsippet kjøper de og eier de selv. Hvis du skal bruke skilt som ikke er utstedt gjennom Statens Vegvesen, ville montert de uoriginale og beholdt originalen i baggasjerommet. Kjedelig om du blir stoppet med "falske" skilt (Ja, de er jo falsk, selv om reg.nr er likt) og får kjøreforbud før originale skilt er montert. Får vel putte dem i bagasjerommet da, sån i tilfelle. Er ikke akuratt mangel på plass i en gammel Volvo 740! Sjangsen for å bli stoppet pga skiltene vil være mikroskopisk vil jeg anta. På avstand vil ikke noen se forskjell på om det er 30 år gamle skilt, eller 30 dager gamle skilt. Er fortsatt mange som enda har originalskiltene på så gamle biler. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Du blir ikke stoppet for å ha kjøpt nye-gamle skilt. Kan jeg nesten garantere.. Men det er godt mulig at det over er sant, du driver høyst teoretisk med dokumentfalsk. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 På lator sine sider stod det skrevet tidligere (når det ikke gikk an å bestille skilter fra perioden 1982-2001) at dem jobbet med å få det lovlig å produsere og bruke nye skilt av den typen. Så skulle jo egentlig være garantert null problem. Det eksisterer alltid en politi eller vegvesen person som ikke har peiling. Kjenner en som fikk bot for å ikke ha skilt fremme på traktoren sin... Slapp selvfølgelig å betale til slutt, men viser jo at det alltid er noen som ikke har peiling. Bare for å vise frem litt: Ser MYE bedre ut nå i mine øyne. Blir en liten kræsj føler jeg med nymotens plastikkskilt på gamle biler. 4 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) De nye skiltene man nå (fra nyttår faktisk) er ikke lenger plast Endret 16. juli 2012 av TMB Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg er helt enig, en bil som tydelig er gammel, burde ha originale skilt på Min 03 passat der i mot fikk flunk nye skilter for noen mnd siden Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 På lator sine sider stod det skrevet tidligere (når det ikke gikk an å bestille skilter fra perioden 1982-2001) at dem jobbet med å få det lovlig å produsere og bruke nye skilt av den typen. Så skulle jo egentlig være garantert null problem. Det eksisterer alltid en politi eller vegvesen person som ikke har peiling. Kjenner en som fikk bot for å ikke ha skilt fremme på traktoren sin... Slapp selvfølgelig å betale til slutt, men viser jo at det alltid er noen som ikke har peiling. Bare for å vise frem litt: http://i1218.photobucket.com/albums/dd414/frankbilder/IMG_20120716_161218.jpg http://i1218.photobucket.com/albums/dd414/frankbilder/IMG_20120716_175038.jpg Ser MYE bedre ut nå i mine øyne. Blir en liten kræsj føler jeg med nymotens plastikkskilt på gamle biler. Helt enig! Mye mer tidsriktig med den typen! Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Hvordan skal dem få det lovelig ? Kan i teorien lage skilt av samme bil som jeg ser på veien som f.eks er registrert med eu og alt og bestille nye helt like skilter og kjøre rundt med dem med en ikke godjent bil som jeg har ? lol Endret 1. august 2012 av m4sta Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Men hvis noen faktisk vil sjekke det, så har du, i motsetning til trådstarter, et stort problem. Regnummer er selvfølgelig linket opp mot chassisnummer også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå