TheLover Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hei! Jeg har en tekstboks i en form, som jeg skriver følgende i: a b c d Problemet er at det returneres som følgende: a b c d - og ikke nedover slik det skal. Hva gjør jeg her? Mvh TL Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Alternativt så må du legge det inn i en <pre> tag echo '<pre>'; echo $_POST['textarea']; // eller hvor enn du henter det fra echo </pre>'; Endret 18. juli 2012 av Crowly Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Noe "åpne" svar her. Trådstarter, grunnen er at textarea lager nye linjer med newlinje-karakteren (\n), hvis du sjekker kildekoden vil du se at de er på hver sin linje der. nl2br erstatter \n med <br />. Crowly's versjon funker også, men det er stygt å gjøre sånt på nettet, om dette ikke er til debugging. Om du ønsker å gjøre det veldig pent kan du gjøre følgende: $string = '<p>'.str_replace('</p><p>',"\n",$_POST['textarea']).'</p>'; Som burde lage en p for hver linje (utestet, så du må kanskje fikse litt på det selv). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå