Rigo Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 Jeg har passordene mine lagret i MD5 i databasen og holder på å lage en endre passord funksjon. Jeg har følgende for å sjekke dette. if ($password != $info['password']) { echo "passordene stemmer ikke"; } For å hente informasjonen $password = md5(mysql_real_escape_string($_POST['password'])); $fetchInfo = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id = '". $_SESSION['id'] ."'"); $info = mysql_fetch_assoc($fetchInfo); Problemet mitt er at passordet jeg henter ut fra databasen blir d5e2a2c9141206704cdace7df654ca7e mens passordet som skrives inn blir til d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e og begge passordene er hei
j-- Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 (endret) Finn ut hva du faktisk har av data: var_dump($_POST['password']); var_dump(md5($_POST['password'])); var_dump($info['password']); var_dump($_SESSION['id']); Er du 100% sikker på at $_SESSION['id'] kun matcher den raden som inneholder riktig md5-hash? PS: Du trenger ikke mysql_real_escape_string() rundt data som skal md5-hashes. En md5-hash vil aldri inneholde malformatert data mot MySQL. Kan godt være dette som skaper problemer. Endret 10. juli 2012 av j--
Rigo Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Skrevet 10. juli 2012 (endret) Er noe ny med PHP, så er usikker på hva du mente med det første der. Har fjernet escape_stringen nå, men MD5'en forblir lik. De stemmer fortsatt ikke med hverandre. Edit: Ser at du endret posten din. Endret fetchInfo til dette, men får fortsatt samme resultat. $fetchInfo = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '". $_SESSION['username'] ."'"); Edit 2: Prøvde å echoe ut passordet som blir posta, men får ingenting. $lol = $_POST['password']; echo "". $lol ."&--#60;br /&--#62;". $password ."&--#60;br /&--#62;". $info['password'] .""; allerede før jeg poster så står $password echoet ut, men selv når jeg har postet med formen så gir ikke $lol meg noe ----- Hadde en feil i selve formen Løste seg nå Endret 10. juli 2012 av Rigo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå