Rigo Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg har passordene mine lagret i MD5 i databasen og holder på å lage en endre passord funksjon. Jeg har følgende for å sjekke dette. if ($password != $info['password']) { echo "passordene stemmer ikke"; } For å hente informasjonen $password = md5(mysql_real_escape_string($_POST['password'])); $fetchInfo = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id = '". $_SESSION['id'] ."'"); $info = mysql_fetch_assoc($fetchInfo); Problemet mitt er at passordet jeg henter ut fra databasen blir d5e2a2c9141206704cdace7df654ca7e mens passordet som skrives inn blir til d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e og begge passordene er hei Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Finn ut hva du faktisk har av data: var_dump($_POST['password']); var_dump(md5($_POST['password'])); var_dump($info['password']); var_dump($_SESSION['id']); Er du 100% sikker på at $_SESSION['id'] kun matcher den raden som inneholder riktig md5-hash? PS: Du trenger ikke mysql_real_escape_string() rundt data som skal md5-hashes. En md5-hash vil aldri inneholde malformatert data mot MySQL. Kan godt være dette som skaper problemer. Endret 10. juli 2012 av j-- Lenke til kommentar
Rigo Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Er noe ny med PHP, så er usikker på hva du mente med det første der. Har fjernet escape_stringen nå, men MD5'en forblir lik. De stemmer fortsatt ikke med hverandre. Edit: Ser at du endret posten din. Endret fetchInfo til dette, men får fortsatt samme resultat. $fetchInfo = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '". $_SESSION['username'] ."'"); Edit 2: Prøvde å echoe ut passordet som blir posta, men får ingenting. $lol = $_POST['password']; echo "". $lol ."&--#60;br /&--#62;". $password ."&--#60;br /&--#62;". $info['password'] .""; allerede før jeg poster så står $password echoet ut, men selv når jeg har postet med formen så gir ikke $lol meg noe ----- Hadde en feil i selve formen Løste seg nå Endret 10. juli 2012 av Rigo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå