Slettamann Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Fjellbekk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Selve slettaelva, eller i hvert fall det som blir til slettaelva lengre ned etter at den renner sammen med fossen i V2. Ferskvannet til Kvaløysletta og den sørlige halvdelen av Tromsøya hentes ikke fra elva på bildet, men fra en demning som ligger langt ovenfor fossen i V2. Derfra går det i rør blant annet langs denne elva og ned til et reservoar som ligger i fjellet ved siden av fossen på V2. Derfra går det til trykkreduksjon i betongbygget like over "lilledemninga" før det fordeles ut. Fototeknisk synes jeg bildet mangler litt blikkfang. Det sto en gravemaskin der oppe for noen år siden og den hadde gjort seg godt i bildet. V2-bildet bærer preg av at det er vanskelig å komme til en god plass for å få bilde av fossen. For mye trær. Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ikke "tonemapping" dette tydeligvis. Personlig ville jeg klonet bort stolpene i V2 og kanskje prøvd ut samme motiv i High dynamic range,.... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Klart og frisk bilde av bekken og omliggende miljø!! Ok komp! 4'er for denne herfra! Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Ikke "tonemapping" dette tydeligvis. Personlig ville jeg klonet bort stolpene i V2 og kanskje prøvd ut samme motiv i High dynamic range,.... Photoshop er kjekk å ha. Men jeg er, i alle fall stort sett, tilhenger av "måtehold" Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Klart og frisk bilde av bekken og omliggende miljø!! Ok komp! 4'er for denne herfra! Mange takk Lenke til kommentar
Hansen-Images Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Flott bilde, fin dybdeskarphet og god gjenngivelse av "naturlige farger". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg