Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rant om (enkelte) jenters passive holdning til gutter

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke snakk om at man vil at alle jentene skal hoppe over gutter de liker, men at de av dem som overhodet ikke gir ut noen signaler som en normal mann eller gutt skjønner kanskje kan hinte litt tydeligere. Som jeg skrev i mitt eget eksempel over. Når man har ei jente som setter seg lengst bort fra deg i sofaen når hun er på besøk og kun snakker når hun blir snakka til og hun senere, etter hun er forlovet, presterer å si at hun var forelsket i meg er det litt i overkant kanskje?

Men bra poeng det med selvtillit. Jeg har lav selvtillit og har derfor som utgangspunkt at ingen jenter liker meg og har derfor igjen veldig høy terskel for å dumme meg ut med å finne ut om jeg har sjans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men bra poeng det med selvtillit. Jeg har lav selvtillit og har derfor som utgangspunkt at ingen jenter liker meg og har derfor igjen veldig høy terskel for å dumme meg ut med å finne ut om jeg har sjans.

Lav selvtillit kan man fikse,hadde også latterlig lav selvtillit da jeg var ungdomskoleelev til slutten av VGS,mest pga. av "hyggelige" skole"kamerater".

Da jeg skjønte at kvinnfolk faktisk så på meg som kjekk forandret en del ting seg rimelig fort.

Ble ingen problem for meg å sjekke opp kvinnfolk etterpå.

Var en gang ute på byen med en kompis fra ungdomskolen da jeg var 20,og han skjønte ikke hvordan jeg klarte å sjekke opp og at kvinnfolk lot meg tafse så mye på dem den helgen(men har aldri vært en sånn type som gikk etter ONS da,det synes jeg er feil).

Uansett så dreier det som Sexylubb1 sier seg om at enkelte kvinnfolk nesten har en sånn "vente og se om han liker meg og tar kontakt med meg først før jeg tør,vil,eller viser noen som helst interesse tilbake" stil,"i tillegg skal jeg late som ingenting og ikke gi respons på hans tilnærmelser heller".

Slik oppleves det nok for mange menn og gutter,og det selv om dama er superhyp på både det ene og andre(menn er fra mars kvinner er fra venus) .

Hadde både kvinnfolk og mannfolk faktisk innsett at begge kjønn synes det er like vanskelig det der,vært ærlige,samt at man "kvinnet" og "mannet" seg opp litt og sluttet å være redd for hva andre synes.

Samt at man faktisk innså at det ikke betyr noe hva alle andre mener om deg så lenge man selv vet hva man kan,og er trygg på seg selv(fokuseres i mine øyne alt for mye på hva folk ikke kan,eller ikke er,dessverre).

Selv så sier jeg aldri til noen hva de ikke kan/er flinke til,rett og slett fordi jeg fokuserer på hva folk er flinke til.

Hadde en litt artig opplevelse på fest for flere år siden,da kom jeg i snakk med ei som alltid slengte spydigheter til meg før(helt merkelig oppførsel egentlig,for jeg sa aldri noe som helst til henne).

Jeg spurte rett ut hvorfor hun alltid var så spydig med meg før.

Og gav meg ikke før hun sa det som det var.

Noen som klarer å gjette svaret....

:hmm:

Men jeg står uansett med det jeg har sagt om at for kvinner er det ingen grunn til å ikke bare ta kontakt og vise interesse til gutter,for de fleste vil nok like og respondere positivt på den spenningen, selv om det er moro å jakte litt da.

;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Spennende tråd! Jeg lærte av fadern en gang at blikkontakt var det ultimate på en måte. Det lille glimte i øye som kunne spise deg opp. Ikke noe galt å stirre tilbake, så sant du så førnøyd ut.

Selv i ettertid har jeg jo lært at det faktisk er sant. Bare det å gå gjennom Karl Johan og legge merke til blikkene og kanskje et smil tilbake viser interesse. Uansett nå så har jeg samboer, så jeg er jo ikke akkurat på sjekkern, men det hender at jeg kikker rundt meg og får noen bekreftelser.

Endret av chriztr
Lenke til kommentar

Ikke enig, de er i stor grad de hederlige unntakene, det er bare så få av de.

Hmm.. Mulig det.

Har man litt ryggrad og bein i nesa så uttrykker man seg ganske klart også.

Enig.

Så med mindre de med vilje gjør det (vise kjølig/manglende interesse), så føler jeg at du tar feil her.

Nå tenkte jeg jo på de som nettopp med vilje viser kjølig/manglende interesse av den enkle grunn at de *IKKE* er interessert.

Jeg har opplevd forskjellen. I et tilfellet så kom det nesten helt ut av det blå at hun likte meg, men i stedet for å gå rundt grøten så sa hun det rett ut, og det bare et halv døgn etter å ha truffet henne. Det er noe helt annet når hun veit eksakt hva hun vil ha, går for det og gjør det på en sånn måte at det levner ingen tvil om hva hennes intensjoner er. Det skjer ikke uten ryggrad og bein i nesa.

Enig i den.

Virker likevel som at du i din OP irriterer deg over de som ikke viser interesse når du mistenker at de er interessert, men ikke tør ta initiativet. Som nevnt tidligere er det ofte pga. de ikke er interessert. Mange er opplært til at det er uhøflig å si rett ut til deg hva de mener om deg og din sjans på dem. Derfor unnlater de det og satser heller på at du tar et hint.

Når det gjelder vaklende personer som aldri klarer å uttrykke ja/nei og hva de vil, er jeg enig med deg. De er uansett svake og ingenting å satse på. Det gjelder selvsagt begge kjønn.

Har selv avvist noen tvert. Sa rett ut at jeg ikke var interessert i å ha noe som helst med hun å gjøre.

Lenke til kommentar

Virker likevel som at du i din OP irriterer deg over de som ikke viser interesse når du mistenker at de er interessert, men ikke tør ta initiativet. Som nevnt tidligere er det ofte pga. de ikke er interessert. Mange er opplært til at det er uhøflig å si rett ut til deg hva de mener om deg og din sjans på dem. Derfor unnlater de det og satser heller på at du tar et hint.

Dette var like interessant som temaet i tråden. Kan ikke folk bli litt flinkere til å si de ikke er interessert? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Svarer hun ikke på meldinga fordi hun sov og ikke gidder svare på en 5 timer gammel melding, eller svarer hun ikke fordi hun ikke vil snakke med deg liksom. Just say no :&--#60;

Jeg svarer alltid på meldinger, mulig det kommer en og annen dårlig unnskyldning som svar da. Selvfølgelig hadde det vært mye bedre å si rett ut at jeg ikke er interessert i personen, men jeg svarer hvert fall da. ... (Med mindre jeg åpner meldingen på et tidspunkt hvor jeg er veldig opptatt, for å senere glemme at jeg fikk den.. Det har kanskje skjedd en gang.)

Endret av Lykketroll2
Lenke til kommentar

TL;DR

Det gikk akkurat opp for meg at slik er det stort sett blant alle dyr. Mannen prøver seg på dama som sitter der å venter på den hun vil ha. Man ber kanskje om litt mye når man forventer at mennesket skal være forskjellig fra majoriteten av dyrelivet på denne planeten.

Lenke til kommentar

Lav selvtillit kan man fikse,hadde også latterlig lav selvtillit da jeg var ungdomskoleelev til slutten av VGS,mest pga. av "hyggelige" skole"kamerater".

Da jeg skjønte at kvinnfolk faktisk så på meg som kjekk forandret en del ting seg rimelig fort.

Ble ingen problem for meg å sjekke opp kvinnfolk etterpå.

Var en gang ute på byen med en kompis fra ungdomskolen da jeg var 20,og han skjønte ikke hvordan jeg klarte å sjekke opp og at kvinnfolk lot meg tafse så mye på dem den helgen(men har aldri vært en sånn type som gikk etter ONS da,det synes jeg er feil).

Rommet mitt NÅ! Jeg skal ha ett par sjekketriks av deg og du går ikke ut av den døra før jeg kan dem på rams! :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og gi da komplimenter,er ikke noe moro for en mann å stå og øse komplimenter over en kvinne,og ikke få noen tilbake,vet om mange menn som har blitt lei av at det og droppet dama siden det ikke kommer noen skikkelig respons.

Så man bør komme med komplimenter kun fordi mannen først ga det? Kvinnen bør da mene det hun sier.

Er vel også noe feil om man forventer å få noe tilbake, etter å ha gitt komplimenter til noen?

Lenke til kommentar

Jeg liker denne tråden. Jeg er og drittlei dette fenomenet. Jeg er ekstremt sjenert av natur og blablabla (jeg regner med at de som henger på forumet en del har lest om det før). Jeg har flere ganger opplevd å drive å prate med jenter på msn og t.o.m. IRL hvor jeg på senere tidspunkt har fått vite at jenta faktisk var jævlig interessert. Uten at jeg har hatt noen anelse om det. Den type jenter som f.eks. svarer hei når du sier hei og så holder kjeft med mindre du spør dem et spesifikt spørsmål om noe. Eller jenter som plasserer seg lengst fra deg i sofaen når du har invitert dem på film og sitter der og holder kjeft i to timer.

Om du tar kontakt med en jenter, er det ikke litt feil å forvente at hun da skal ta initiativ i samtalen? Tro meg, er noe som irriterer meg litt i blant også, men om jenta er litt stille er det ofte bare et tegn på at hun faktisk er interessert, hun er bare redd for å "skremme" deg vekk ved å si noe dumt.

Det er nok samme greia andre veien, om for eksempel en veldig attraktiv jente hadde tatt kontakt med en gutt. Har selv opplevd det tidligere, og jeg knuste nok en jente ved at jeg "avviste" henne når hun tok kontakt, selv om hun var den jenta jeg syntes var finest på hele skolen.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Tror ikke sykkeliten mente at man forventer kompliment tilbake der og da, men mer sånn generelt innimellom.

Jeg er selv faktisk midt oppi en situasjon akkurat nå hvor jeg har pratet med to søte jenter på samme tid, og endte lett opp med hun som faktisk gadd å prøve litt selv. Hun andre har jeg bevisst unngått de siste to ukene for å se om hun tok kontakt igjen selv en gang, og jeg har fremdeles ikke hørt noe.

Klart, hadde jeg kun hun ene jeg snakket med hadde jeg vært mer frampå, men når jeg allikevel har to "kandidater" velger jeg mye heller å gi oppmerksomheten min til hun som vil gi meg litt oppmerksomhet og bekreftelse tilbake. Finner det langt mer attraktivt enn "hard-to-get"-metoden altfor mange leser i dårlige jenteblader og blindt følger uten nærmere ettertanke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...