Gå til innhold

[Løst] Kvoteregler for utland

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal reise til Tyrkia om ikke så lenge, og det jeg lurte på er tollkvoten for tobakk. Altså jeg hadde tenkt å kjøpe med meg snus på flyplassen i Norge og da lurte jeg på hvor mye jeg kan ta med inn i Tyrkia? Jeg leste på wikipedia: EU er tollfri innførselskvote for kjøp fra land utenfor EU på inntil 1 liter brennevin (evt. 2 liter sterkvin eller musserende vin), 4 liter vin og 16 liter øl. For tobakk er kvotene 200 sigaretter eller 100 cigariller eller 50 cigarer eller 250 gram annen tobakk. Snus er ikke omfattet av tobakkskvoten, men inngår i kategorien «øvrige varer» som har en verdibegrensning på €300 for reisende med bil og €430 for reisende med fly eller båt.

Vill det da si at jeg kan ta med meg så mye snus jeg vil bare VERDIEN på snusen ikke overstrider 430 euro? kan noen hjelpe meg litt med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er tillatt å bringe følgende varer inn i Tyrkia tollfritt:

Vin, tobakk og andre luksus artikler.

Følgende kvoter gjelder for import av både

innenlandske og utenlandske varer:

200 sigaretter (1 Box) og 50 sigarer.

Pluss: 200 gram tobakk og 200 sigaretter, papirer

eller 200 gram pipetobakk, eller 200 gram skråtobakk,

eller 200 gram tobakk for Argyle eller 50 gram snus.

Kilde: http://www.visitkemer.no/Reisetips/toll/index.html

Lenke til kommentar

Tyrkia er ikke en del av EU, men tyrkiske tollere er ikke de mest pagaende jeg vet om sa er bare a ta med sa mye du trenger. Har ikke hort om noe totalforbud mot snus i Tyrkia. Trenger ikke a dra lengre enn til Island hvor det ikke er lov a ta med seg snus inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...