Petter22 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hadde audien min på verksted for å bytte bremseskiver og klosser bak, samt skifte bremsevæske. Måtte også bytte den ene calipperen. Her er spørsmålet... Da jeg kjørte med bilen etterpå føltes det ut som om jeg må ta bremsepedalen litt lenger inn for å bremse, enn hva som krevdes før. Vet ikke om dette bare er psykisk, eller om det kan være en logisk forklaring på dette? -takk Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Om ikke bremsesystemet er ordentlig luftet vil dette kunne skje. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hvis du har helt nye klosser og skive såvil det være et mellomrom mellom skiven og klossen som må "pumpes inn" - da vil du få lengere vandring. Men vanligvis tettes det gapet ved lufting eller iallefall etter noen få brems. Lenke til kommentar
Boumi Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Et par spørsmål om å bytte bremser bak på bilen. Tenkte å bytte bare på et av bakhjulene, da kun et er nedslitt. Er det dumt å bytte bremseskive og bremseklosser kun på ett av bakhjulene? Har hørt noe en gang om at man skal bytte likt på begge sider. Og mannen bak kassen i biltema så rart på meg da jeg kun skulle ha en bremseskive. Er det fare for at bremsetrykkfordelingen blir ujevn om man kun bytter på et? Lenke til kommentar
Boumi Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Og et spørsmål i tillegg til det over. Er det to bremseklosser til hvert hjul, altså 8 totalt på alle biler? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Bytt på begge sider samtidig, alltid. det kommer garantert til å bli ujevne bremser etter en stund. Det er en klosse på vær side av skiven. Bilen har mest trolig 4 hjul, det blir 2 klosser per hjul 2x4=8 Endret 13. april 2013 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå