Dovakin Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Asus UX31A har bedre batterikapasitet, full HD skjerm (1920x1080) bedre prosessor, og bedre høyttalersystem. Ulempen er at den veier 140 gram mer. Hadde nok gått for UX31A, men det blir spennende å lese testen som kommer. Lenke til kommentar
panzermann Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Man har forskjellige behov og derfor er det forskjellige maskiner som passer for den enkelte. For meg teller størrelse og vekt veldig mye siden jeg konstant er på farten. Derfor falt valget på Samsung. Jeg vurderte Asus siden jeg har gode erfaringer med dem fra før, men denne gangen var det altså Samsung 9 som trakk det lengste strået. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Og parfymen... Jeg er ikke sikker... Slik jeg har erfaring av, er det stort sett hype/merke det går på... Fordi det er ofte billige parfymer som lukter rimelig likt, bedre og dårligere enn dyrere parfymer. Men igjen, jeg er nok ikke beste personen å spørre, fordi gjennomsnittsverdien på mine godlukter ligger vel på rundt 450 kroner :-P Men jeg har noen dyre og noen billige, og det er litt tilfeldig hvilke jeg bruker. Jeg prioriterer ikke nødvendigvis de dyre til fest og slikt. Jeg antar at siden du spør, vet du bedre enn meg, så jeg er spent på svaret, jeg er strengt tatt ikke spesielt parfymekjenner eller noe :-) Det er ingen fundamentale foskjeller på en parfyme til 950 og 150 annet enn merket, flasken, og innpakningen. Eksepmplet er for å vise at folk ikke nødvendigvis bruker "fornuften" når de velger produkter. Hos parfymer, er det en veldig subjektiv følelse, om man liker lukten eller ikke. Følelser har veldig veldig mye å si. Bare se på fanboys for eksempel, det er ingen grunn til å kjøpe et AMD kort fremfor et nVidia kort om de koster likt og nVidia yter mer? Men likevell er det folk som gjør dette, fordi de har følelser knyttet til produktet. Jeg personlig har samme "lojalitet" til Yamaha recievere til hjemmekinoen, uten at jeg har noen peiling på slikt egentlig. Men jeg har eid en Yamaha, og var fornøyd med den, og derfor skal alternativet være en del bedre og billigere før det blir vurdert. Så, hva er poenget med dette? Jo, Apple lager, og markedsfører produktene sine forksjellig fra andre. Og jeg øsnker flere produsenter gjorde dette. De vekker følelser hos forburkeren, og dermed er det helt andre mekanismer som spiller inn når det skal markedsføres. Man kunne aldri klart å hype et microsoft eller google produkt på den måten som apple gjør med sine, fordi det er ikke så mye følelser inne i bildet. På godt og ondt. Razer og Alienware er de som er nærmest Apple i sin PC filosofi, men jeg skulle ønske det var i vhertfall en til, som bare laget helt awsome produkter fra grunnen av, med mål å være et produkt man liker, og ikke bare et produkt man kjøper. Endret 12. juli 2012 av Zepticon Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hvorfor vil du har flere produsenter som appellere til følelser? Det fører bare med seg dårligere produkter. Det er som hifi-bransjen, mangelen på fokus på tekniske egenskaper gjøre produktene dårligere. AtW 2 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Synes han har et poeng, det er alltid ett eller annet irriterende som gjør at helhetsfølelsen mangler hos PC-produsentene... f.eks. bloatware, treig ssd, dårlig designet strømplugg og begrenset minne på NP900X3C. 3/4 av disse burde være relativt enkle å fikse hvis de hadde tatt en runde til for å se på helhetsopplevelsen før de lanserte produktet. Dog er ikke MBA aktuell for meg pga. litt for lav oppløsning, 1600x900 er i mine øyne en smertegrense ift. alt man skal ha på skjermen i en fullblods IDE. Det er forresten sluppet en versjon av maskinen i USA og Hong Kong med en mye kjappere 256GB hd og en i7 cpu. Endret 13. juli 2012 av Saftis Lenke til kommentar
ragev Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Kommer HW.no til å komme med en anmeldelse av 15"-utgaven (X4C) av denne maskinen? Synes det er litt trist at denne heller ikke får full HD, men så lenge skjermen leverer pene piksler kan jeg leve med litt lavere oppløsning. Spent på om "storebror" X4C får bedre batteritid. Det er jo dobbelt så stort batteri men også nesten 30 prosent mer skjermareal. Ellers registrerer jeg at X4C har dobbelt så mye RAM og koster en drøy høvding mer. Noen som har noe sammenligningsgrunnlag? Lenke til kommentar
Hannelore Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Og parfymen... Jeg er ikke sikker... Slik jeg har erfaring av, er det stort sett hype/merke det går på... Fordi det er ofte billige parfymer som lukter rimelig likt, bedre og dårligere enn dyrere parfymer. Men igjen, jeg er nok ikke beste personen å spørre, fordi gjennomsnittsverdien på mine godlukter ligger vel på rundt 450 kroner :-P Men jeg har noen dyre og noen billige, og det er litt tilfeldig hvilke jeg bruker. Jeg prioriterer ikke nødvendigvis de dyre til fest og slikt.Jeg antar at siden du spør, vet du bedre enn meg, så jeg er spent på svaret, jeg er strengt tatt ikke spesielt parfymekjenner eller noe :-)Det er ingen fundamentale foskjeller på en parfyme til 950 og 150 annet enn merket, flasken, og innpakningen. Eksepmplet er for å vise at folk ikke nødvendigvis bruker "fornuften" når de velger produkter. Hos parfymer, er det en veldig subjektiv følelse, om man liker lukten eller ikke. Følelser har veldig veldig mye å si. Bare se på fanboys for eksempel, det er ingen grunn til å kjøpe et AMD kort fremfor et nVidia kort om de koster likt og nVidia yter mer? Men likevell er det folk som gjør dette, fordi de har følelser knyttet til produktet.Jeg personlig har samme "lojalitet" til Yamaha recievere til hjemmekinoen, uten at jeg har noen peiling på slikt egentlig. Men jeg har eid en Yamaha, og var fornøyd med den, og derfor skal alternativet være en del bedre og billigere før det blir vurdert.Så, hva er poenget med dette? Jo, Apple lager, og markedsfører produktene sine forksjellig fra andre. Og jeg øsnker flere produsenter gjorde dette. De vekker følelser hos forburkeren, og dermed er det helt andre mekanismer som spiller inn når det skal markedsføres. Man kunne aldri klart å hype et microsoft eller google produkt på den måten som apple gjør med sine, fordi det er ikke så mye følelser inne i bildet. På godt og ondt.Razer og Alienware er de som er nærmest Apple i sin PC filosofi, men jeg skulle ønske det var i vhertfall en til, som bare laget helt awsome produkter fra grunnen av, med mål å være et produkt man liker, og ikke bare et produkt man kjøper. Jeg, for min del, mener at samsung "vekker følelser hos forbrukeren"' for å bruke uttrykket ditt. Både samsung galaxy og denne 9serien appellerer til meg, og jeg kunne svært gjerne tenkt meg en slik pc. Ut i fra hva jeg har lest på ulike sider, skal denne være ganske fint pakka inn, men nå er det jo ikke det jeg bryr meg mest om, det er jo produktet jeg kjøper som betyr mest, eller egentlig alt. Dette er et produkt jeg ser frem til å eie selv, og er veldig spent på å prøve ut. På den annen side kunne jeg aldri, og jeg mener ALDRI, i mine værste mareritt kommet til å kjøpt meg en mac ( ingenting vondt ment med det i det hele tatt, har både iPad og iPod, men føler mac ikke passer for meg i det hele tatt ). Jeg føler meg ikke det minste trygg på at jeg ville blitt fornøyd dersom jeg brukte pengene mine på en mac. Jeg ser heller ikke på mac som noe mer eksklusivt eller som et produkt som vekker følelser hos meg, i så fall ikke de samme som vekkes hos deg, vil jeg tippe. Det jeg mener å si er at det er forskjell på folk, selv om du mener at apple er fantastisk og at du har en spesiell følelse rundt de produktene, så er det nok andre som mener annerledes. Og det at du mener at flere burde prøve å "vekke følelser" hos folk sånn som apple gjør, er som sagt noe du mener. Jeg, for min del, mener at samsung også gjør det, ihvertfall hos meg. Det kommer nok an på hva for produkter man har hatt tidligere, og hva man forventer av et produkt. Det kommer nok også litt av interesse for teknologien, og hva for arbeid man utfører med produktet. Jeg vil dermed tro at både apple og, ihvertfall de fleste, pc produsenter lager produkter forbrukerne synes er spennende og kanskje til og med verdt pengene. Det er bare det at de har hver sin gruppe med forbrukere/tilhengere. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 OM den første opplevelsen du har med et produkt er dette: Så har noen gjort en veldig veldig dårlig jobb.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Kjedlig med bokser som er kjipe å åpne selvfølgelig. At noen velger produkt basert på det framstår allikevel som en ufattelig dårlig prioritering for meg. AtW 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Kjedlig med bokser som er kjipe å åpne selvfølgelig. At noen velger produkt basert på det framstår allikevel som en ufattelig dårlig prioritering for meg. AtW Det er en del av produktopplevelsen, og om du legger merke til det eller ikke, så blir du likevell påvirket av det. På samme måte som blandt annet Mercedes har "designet" lyden som blir når du lukker døren på bilen, fordi alle detaljene forsterker heheten, men bare en liten kan ødelegge den. Tenk om du har plagdes med den esken i 5 minutter, da er du allerede negativt innstilt, og lite villig til å tilgi. En eventuell feil ved produktet vil da oppleves mye sterkere enn om du var strålende fornøyd. Akkurat slik som at man hisser seg opp over bagateller når man er grinete en dag. Tenk om du traf noen for første gang, og det første de sier når du hilser på dem er "Fy faen for en stygg skjorte du har!" Da tenker du automatisk at den fyern er en drittsekk. Du vil ikke ha samme type følelser knyttet til produktet ditt. Og det savner jeg her.Vi trenger flere produsenter som tenker slik som apple, fordi det skaper konkuranse. VI har nok av "klistremerker og bølgepapp". Men mangler den andre delen av skalaen. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Dersom jeg må bruke en time på å åpne Galaxy Note II sin pakning, vil jeg allikevel synes den er fantastisk. Det kan jeg garantere. Mye også fordi jeg er en Samsung fanboy. At Samsung vekker følelser i meg, er det ingen tvil om. Jeg bryr meg imidlertid ikke en dritt om hvordan pakken åpnes. Jeg tviler på at dersom du får et dårlig førsteinntrykk av et godt produkt, så vil du være mer eller mindre fornøyd med produktet en uke senere, nesten uansett hvor mye du bryr deg om innpakningen. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Dersom jeg må bruke en time på å åpne Galaxy Note II sin pakning, vil jeg allikevel synes den er fantastisk. Det kan jeg garantere. Mye også fordi jeg er en Samsung fanboy. At Samsung vekker følelser i meg, er det ingen tvil om. Jeg bryr meg imidlertid ikke en dritt om hvordan pakken åpnes. Jeg tviler på at dersom du får et dårlig førsteinntrykk av et godt produkt, så vil du være mer eller mindre fornøyd med produktet en uke senere, nesten uansett hvor mye du bryr deg om innpakningen. Hva var grunnen til at du endte som Samsung fanboy? Siden du allerede er det, så må det ha vært "noe" som trigget denne følelsen hos deg. For min del så var det nettopp unboxingen av mitt første apple produkt ( en iBook) som gjorde stort inntrykk på meg. Jeg kom fra Windows verdnen der reinstall var vanlig, og trådløse nettverk var noe dritt. iBooken var en nirvana å åpne, og klargjøre første gang. Jeg var klar og på nett 10 minutter etter at budet ringte på døren min. Og jeg snakker ikke primært om meg og deg, som allerede er følelsesmessig engasjert i produktet, men for en tilfeldig forbruker som ikke har noen "tilhørighet" så kan en slik fantastisk, eller superkjip, førsteopplevelse gjøre dem til nettopp fanboys, eller hateboys. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det forstår jeg jo, jeg tar sjelden utgangspunkt i meg selv når det kommer til teknologiske produkter, da det er sjelden folk utenfor her henger like godt med :-) Det som har gjort det, er helhetsinntrykket. Jeg gikk ifra å ha de aller fleste merkene på mobil, til en Samsung Omnia HD, dette var i utgangspunktet den mobilen med best specs da, selv om både iOS og Android var kommet på markedet, og jeg var litt i tvil, siden Symbian begynte å bli litt utdatert. Jeg var svært fornøyd med den telefonen, og da det var på tide med ny telefon hadde jeg allerede fått litt snusen for Samsung, fordi de hadde gode og fine TVer i tillegg. Galaxy S var den beste mobilen på markedet, men jeg håpte på en oppfølger siden den begynte å bli litt gammel, og Galaxy S II ble lansert. Det var liten tvil om hva jeg kom til å velge. Innen Galaxy S II kom ut på markedet, hadde jeg undersøkt Samsung nærmere. Det viser seg at dersom jeg vil, kan jeg dekorere hele huset i elektronikk ifra Samsung. Og det er elegansen, teknologien og kvaliteten som gjør at jeg foretrekker Samsung. Designmessig er de generelt svært bra, hvor mobilene er de som stiller dårligst, synes jeg, og jeg liker både designet på Galaxy SII og Galaxy S3, men jeg synes at det faktum at dette er det jeg syntes var det mest sannsynlige designet på S3, nettopp fordi jeg synes det reflekterer designfilosofien til Samsung generelt i best grad, viser svært mye om hvilket inntrykk jeg har av designen dems. Samsung har en snute i det aller meste av forbrukerelektronikk, og gjennomgående er det at de har det meste av ny teknologi i produktene sine. De er ganske cutting edge, dette ser du spesielt på mobilene, TVene, microbølgeovnene, vaskemaskinene og støvsugerene, men det er gjennomgående i alle produktene dems. Dersom du kjøper en toppmodell, vet du at med mindre du er skikkelig uheldig og det kommer en revolusjonerende ny teknologi, så går det en god stund før du finner nye egenskaper du i det hele tatt ønsker. Dessuten er kvaliteten svært god. Ting er solide, de holder lenge, og ikke minst, du betaler sjelden penger for merket, så det er rett og slett gunstige produkter. Jeg har gjort omfattende sammenligninger i flere av Samsungs produktgrupper, og i sine prisklasser er de stort sett dem som har mest teknologi i produktene sine. Og jeg er aldri redd for at dersom jeg kjøper et Samsungprodukt har jeg gjort et bomkjøp. Det jeg venter på nå, er at Samsung skal integrere Android i flere produkter, og dermed lage et Home Automation System, eller rett og slett komme med et helt Home Automation System. De har ressursene til å klare det, og alle mulige pekepinner går i den retninga som en helt naturlig utvikling. Per i dag koster toppmodellen i hver enkelt kategori for å dekke behovene i huset (bortsett ifra lydanlegg, hvor jeg vil ha noe i en noe dyrere prisklasse) til sammen rett i underkant av 120 000 kroner, og dette forventer jeg at jeg fremdeles ønsker å investere når jeg bygger hus om ca syv år :-) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Kjedlig med bokser som er kjipe å åpne selvfølgelig. At noen velger produkt basert på det framstår allikevel som en ufattelig dårlig prioritering for meg. AtW Det er en del av produktopplevelsen, og om du legger merke til det eller ikke, så blir du likevell påvirket av det. På samme måte som blandt annet Mercedes har "designet" lyden som blir når du lukker døren på bilen, fordi alle detaljene forsterker heheten, men bare en liten kan ødelegge den. Tenk om du har plagdes med den esken i 5 minutter, da er du allerede negativt innstilt, og lite villig til å tilgi. En eventuell feil ved produktet vil da oppleves mye sterkere enn om du var strålende fornøyd. Akkurat slik som at man hisser seg opp over bagateller når man er grinete en dag. Tenk om du traf noen for første gang, og det første de sier når du hilser på dem er "Fy faen for en stygg skjorte du har!" Da tenker du automatisk at den fyern er en drittsekk. Du vil ikke ha samme type følelser knyttet til produktet ditt. Og det savner jeg her.Vi trenger flere produsenter som tenker slik som apple, fordi det skaper konkuranse. VI har nok av "klistremerker og bølgepapp". Men mangler den andre delen av skalaen. At folk påvirkes av irrelevant vissvass er det vel ingen som er enig i, det jeg derimot er uenig i at vi skal fokusere enda mer på irrelevant vissvass og gjøre dette enda viktigere. Det er det du forfekter.Om du tenker at noen er en drittsekk pga skjorta, så er det ingen god løsning om alle går rundt med fine skjorter og at skjorter gjøres om til en svært viktig del av sosial interaksjon. AtW Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Dersom du mener at unboxingsopplevelsen kommer til å ha noen som helst innvirkning på ditt inntrykk av produktet, burde Nexus 7 få slakt verden rundt :-) Jeg lo :-) Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 At folk påvirkes av irrelevant vissvass er det vel ingen som er enig i, det jeg derimot er uenig i at vi skal fokusere enda mer på irrelevant vissvass og gjøre dette enda viktigere. Det er det du forfekter. Jeg forfekter at man skal tilpasse produktene til mennesker. Mennesker med følelser. Om du ikke finner noen glede i å åpne din første mac, så er det helt opp til deg, men du er ikke i noen posisjon å påpeke at det er vissvass. Apple har bygget opp verdens største selskap nettopp på "vissvass". Det er ikke slik at de "tilfeldigvis" tjener lassevis med penger på produktene sine. Og det har med at hver eneste lille del av produktet, og dets "reise" er nøye designet. Ingenting er tilfeldig. Kjøper jeg en dell, så får jeg den samme pissladeren som jeg får med en acer. En svart klump med ledninger ut fra begge sider, som ikke er offret en tanke fra hverken acer eller dell. Kjøper jeg en Mac, så får jeg en kontakt som er designet for å være en bra kontakt. Det er innebygget to klips som jeg kan surre ledningen på når den ikke brukes, det er en magnetisk plugg på den som gjør at PCN ikke går i bakken om noen snubler i ledningen, og det er mulighet for å forlenge ledningen, uten at den blir ubrukelig. Her har Apple tenkt på meg som forbruker. De har laget et produkt som gjør hverdagen min lettere. Jeg drar Mac'en fra jobb hver dag, og det er helt smertefritt, ledningen er pent snurret på laderen, og maccen ligger i neoprenskinnet sitt. Jeg slipper å dra med meg en ekstra svær bag for å ha det i. Og det er det som betyr noe. Jeg driter i om maksinen har 2,3 eller 2,6 GHZ, fordi det gjør ikke hverdagen min noe lettere, en ladeplugg som faktisk er greit å bruke og transportere gjør derimot det. Acer gir en lang flat faen i hvordan jeg skal få med meg den kabelsalaten av en ladekontakt som de bruker, og da er jeg ikke særlig interesert i dem heller. Alt de orket å gjøre, var å smekke på en billig borelås, til den _ene_ av de to ledningene du trenger. Fucks given: 0 Til sammenligning: Vidre kan den følelsen jeg snakker om sammenlignes med å sette på en gammel LP, eller å sette seg bak rattet i sommerbilen, og bare kjøre. Og når man kjøper Coca Cola, så er det ikke smaken eller produktet man ønsker men følelsen knyttet til det. Og dette er folk villige til å betale for, stadig mer i dagens "kalde" samfunn. Om du tenker at noen er en drittsekk pga skjorta, så er det ingen god løsning om alle går rundt med fine skjorter og at skjorter gjøres om til en svært viktig del av sosial interaksjon. Skjorta var overhode ikke poenget, poenget var førsteintrykket personen ga. Om han hadde "designet" sitt førsteintrykk bedre, så hadde du kansje invitert han neste gang du hadde fest. Men når han var en drittsekk, så inviterte du noen andre. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Dersom du mener at unboxingsopplevelsen kommer til å ha noen som helst innvirkning på ditt inntrykk av produktet, burde Nexus 7 få slakt verden rundt :-) Jeg lo :-) Slakt? Kan du deffinere slakt da? Det forbedrer i hvertfall ikke intrykket. Hvor mye oppmerksomhet får Nexus7 verden rundt sammenlignet med iPad lanseringer? Har enda ikke sett en VG artikkel om den, om vi skal bruke det som målestokk. når en ny iPAd er på trappene så er det jo en artikkel om det annenhver måned. Selv den ulanserte iPhone5 får mer opperksomhet enn Nexus7. Så vell, den får vell slakt, det er bare mindre åpenbart. Ignorering og mangel på oppmerksomhet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 At folk påvirkes av irrelevant vissvass er det vel ingen som er enig i, det jeg derimot er uenig i at vi skal fokusere enda mer på irrelevant vissvass og gjøre dette enda viktigere. Det er det du forfekter. Jeg forfekter at man skal tilpasse produktene til mennesker. Mennesker med følelser. Om du ikke finner noen glede i å åpne din første mac, så er det helt opp til deg, men du er ikke i noen posisjon å påpeke at det er vissvass. Apple har bygget opp verdens største selskap nettopp på "vissvass". Det er ikke slik at de "tilfeldigvis" tjener lassevis med penger på produktene sine. Og det har med at hver eneste lille del av produktet, og dets "reise" er nøye designet. Ingenting er tilfeldig. Nei, det gjør du ikke, fordi deu vil ikke ha mere fokus på ting som er viktig for brukbarheten til produktet hos mennesker, du vil å ha fokus på dill som er irrelevant. Og nei, jeg finner ingen spesiell glede i å åpne en fin ekse, det være seg en mac eller noe annet. Kanskje ett lite smil om det er oppsiktsvekkende tåplig "fancy" innpakning, som en strømforskyning som er pakket i en velur-pose. Men ellers ikke. Pappeksen forvises middelbart til boden og brukes forhåpentligvis aldri igjen. Og jo, jeg er i fin posisjon til å påpeke at det er vissvass. Jeg har appleprodukter, det hadde ikke det fnugg med esken å gjøre. At de selger mye er alene ikke noe argument for at pappesken er viktig. Strømpluggvurderingene dine er jeg ikke helt enig med, men de er uansett irrelevante, det er snakk om faktisk funksjonalitet, ikke føleri som måten en maskin er pakket inn. AtW Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Nei, det gjør du ikke, fordi deu vil ikke ha mere fokus på ting som er viktig for brukbarheten til produktet hos mennesker, du vil å ha fokus på dill som er irrelevant. Og nei, jeg finner ingen spesiell glede i å åpne en fin ekse, det være seg en mac eller noe annet. Kanskje ett lite smil om det er oppsiktsvekkende tåplig "fancy" innpakning, som en strømforskyning som er pakket i en velur-pose. Men ellers ikke. Pappeksen forvises middelbart til boden og brukes forhåpentligvis aldri igjen. Og jo, jeg er i fin posisjon til å påpeke at det er vissvass. Det er overhode ikke irrelevant. Om du hadde fått utdelt en PC fra elkjøp i en skrukket bunnprispose så hadde det påvirket ditt førsteintrykk av produktet. Og det er nok av produkter som er eksempler på at embalasjen ene og alene er i stand til å selge et produkt, og å overtale deg til å velge det, fremfor ett annet. Embalasjedesign har latterlig effekt på omsettningen til et produkt. Og det er gjort mye mye forskning på det. Apple har forstått det, og tatt det alvorlig, mens de andre holder seg til "godt nok" (bortsett fra samsung, som delvis prøver å kopiere apple på embalasjen også.) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Nei, det gjør du ikke, fordi deu vil ikke ha mere fokus på ting som er viktig for brukbarheten til produktet hos mennesker, du vil å ha fokus på dill som er irrelevant. Og nei, jeg finner ingen spesiell glede i å åpne en fin ekse, det være seg en mac eller noe annet. Kanskje ett lite smil om det er oppsiktsvekkende tåplig "fancy" innpakning, som en strømforskyning som er pakket i en velur-pose. Men ellers ikke. Pappeksen forvises middelbart til boden og brukes forhåpentligvis aldri igjen. Og jo, jeg er i fin posisjon til å påpeke at det er vissvass. Det er overhode ikke irrelevant. Om du hadde fått utdelt en PC fra elkjøp i en skrukket bunnprispose så hadde det påvirket ditt førsteintrykk av produktet. Og det er nok av produkter som er eksempler på at embalasjen ene og alene er i stand til å selge et produkt, og å overtale deg til å velge det, fremfor ett annet. Embalasjedesign har latterlig effekt på omsettningen til et produkt. Og det er gjort mye mye forskning på det. Apple har forstått det, og tatt det alvorlig, mens de andre holder seg til "godt nok" (bortsett fra samsung, som delvis prøver å kopiere apple på embalasjen også.) Emballasjedesign har ingen innvirkning utover utseende. Problemet du lenker til er ikke utseende på emballasjen, det er at den er kul inni. Og jo dyrere og viktigere ett produkt er, jo mindre har førsteinntrykk og emballasje å si. Uansett hvor vite og lite viktig det er for å lure folk til å kjøpe produkter de ikke bør, så er det meningsløst å mene at dette er noe det er bra om flere fokuserer på. Det beste hadde vært om alle ga lukt faen i slikt. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå