Zepticon Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Apple konkurrent? Ser to klistremerker på høyre side av trackpaden.... KLISTREMERKER FOR FUKS SAKE!!! Hvilke idiot av et markedsførings"geni" er det som bestemmer at hver bidige PC som kjøpes skal ha tusenvis av klistremerker overalt? En kompis kjøpte seg nettopp en Acer Timeline, og den så jo faen meg ut som matboksen til en 5åring når han åpnet pakka! :S Endret 11. juli 2012 av Zepticon 3 Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Apple konkurrent? Ser to klistremerker på høyre side av trackpaden.... KLISTREMERKER FOR FUKS SAKE!!!Hvilke idiot av et markedsførsing"geni" er det som bestemmer at hver bidige PC som kjøpes skal ha tusenvis av klistremerker overalt?En kompis kjøpte seg nettopp en Acer Timeline, og den så jo faen meg ut som matboksen til en 5åring når han åpnet pakka! :S Hvem var det som fant ut at det var lurt å ha et halvspist eple bak på skjermen da? 3 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hvem var det som fant ut at det var lurt å ha et halvspist eple bak på skjermen da? Hva har det med saken å gjøre? Det er et brand merke, jeg kritiserte aldri at det sto Samsung eller Acer på maskinen, det jeg kritiserer er at det er 10000000 klistremerker fra alle som har levert en eneste komponent til maskina. Lenke til kommentar
panzermann Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det du klarte å hisse deg opp over noen klistremerker? Min kom forresten uten. 2 Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det er fordi produsentene får ganske mye penger (eller rabatt) fra leverandørene for å sette på slike klistremerker. Med små marginer på salget så tar de gjerne imot noen millioner fra Intel for å lime på et lite merke. Apple trenger ikke dette siden de tjener såpass bra på hver maskin og fokuserer på designen, og heller bare setter opp prisen med noen tiere i stedet for å sette på et Intel-merke. Det jeg gjør når jeg pakker opp en ny laptop: Setter i batteri. Plugger inn strømmen. Tar av plasten på skjermen. Slår på og starter installeringen. Tar av klistremerkene. Lager bruker og logger inn. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det du klarte å hisse deg opp over noen klistremerker? Min kom forresten uten. Ikke hissig, mer facepalming her. Fordi det forringer produktet etter min mening... Tenk om du hadde kjøpt nytt kjøkken fra ikea, men måtte bruke hele kvelden på å pille klistremerker av samtlige skapdører? Artikkelen postes som "Macbook Air konkurent" men det er jo tydelig at de ikke har peiling på hvordan de skal konkurere om de samme kundene som Apple. Stilrent design: check Bra ytelse: check Godt batteri: check Eksklusiv: FAIL! Det er ikke noe eksklusivt med sticker spam. Apple har designet hele opplevelsen fra du kutter forseglingen på eska, og til du starter å bruke maskinen. Denne opplevelsen er ditt førsteintrykk av produktet. Og for noen, og da spesielt Apple kunder, er denne opplevelsen viktig. Skal man konkurere med dem, så nytter det ikke med brun papp, klistremerker og bloatware. For meg, så er det å unboxe en Mac en behagelig opplevelse. Den er fint pakket inn, alt er som det skal være, og jeg bare trykker på knappen så er maskinen klar etter 3 minutter. Å pakke opp en vilkårlig annen PC er noe langt anderledes, da er det brun papp, billig skumgummi. Og når jeg slår den på, så er det 5 min med oppstart, før jeg må slå den av, formatere alt, og legge inn en clean windows/linux install, som ikke er full av bloatware, skyggepartisjoner og gud vet hva. Og så må jeg i tilleg pille vekk 7-8 klistremerker før maskinen blir "ren". Er det ingen PC levrandører som kan matche det å unboxe en mac? I såfall er det _veldig_ synd =( 1 Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hvordan vil denne maskinen f.eks være til ting som photoshop og indesing?Edit da ikke som hovedmaskin, men en maskin til forelesninger /litt arbeid hos kunder osvÅ for å spore litt mer av, vil det bli lansert noen bedre 13" ultrabooks i løpet av juli/august ? Evnt en lett og hending 15" Det skal gå fint, men bare så vidt. Jeg ville gått for en som er hakket bedre: ASUS ZENBOOK Prime UX31A 13,3" FHD IPS. Billigere (-2000) og bedre (i7-3517U, IPS, 1920x1080). Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Eksklusiv: FAIL! Eksklusiv? Det er da bare en pc til noen lapper. For meg kan en pc være pakket i dasspapir bare den kommer frem hel. En pakker den ut og (normalt) kaster emballasjen. Ferdig. Jeg er forøvrig enig i at en drøss klistremerker er jalla, men jeg klarer tross alt å fjerne de. Problemet (som du korrekt påpeker) med ferdig installert søppelprogramvare er LANGT verre, for det ødelegger omtrent pc'n for de som ikke klarer å fjerne det. 1 Lenke til kommentar
panzermann Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Zepticon: Hvis dette med oppakking er veldig viktig for deg, kan jeg fortelle deg at min Samsung 9 ble levert i posten fra Lefdal. Den hadde ingen klistremerker og ble levert i en eksklusiv eske som ligger inne i en eske med bærehåndtak og bilde av maskina. Faktisk ikke så veldig ulikt macBook Air maskina kompisen min kjøpte for en snau måned siden. Lett å komme i gang? Etter å ha plugget inn strømmen slo jeg på maskinen. Laget et passord og var oppe og gå etter et par minutter. Eneste bloatwaren jeg fjernet var et virusprogram. La inn MSE istedenfor. Utover det har jeg kun lagt inn LibeOffice (har brukt OpenOffice i mange år og er mer bekvem med det enn Office) og CCleaner. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Klistremerkene som kommer på disse maskinene er lett å ta av.. Ikke som de gamle der alt limet hang igjen.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Apple konkurrent? Ser to klistremerker på høyre side av trackpaden.... KLISTREMERKER FOR FUKS SAKE!!! Hvilke idiot av et markedsførings"geni" er det som bestemmer at hver bidige PC som kjøpes skal ha tusenvis av klistremerker overalt? En kompis kjøpte seg nettopp en Acer Timeline, og den så jo faen meg ut som matboksen til en 5åring når han åpnet pakka! :S Heller noen klistremerker man lett kan fjerne enn den digre lysende skjemmende logoen. At folk er så oppsatt på bortkastet fancy innpakning er også helt uforståelig for meg. AtW 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Kommer denne i 11-tommer med saklig CPU og ram? Det var hovedproblemet med samsungs modell for ca ett år siden. Man fikk bare i3 på 11-tommeren. AtW Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det du klarte å hisse deg opp over noen klistremerker? Min kom forresten uten.Ikke hissig, mer facepalming her. Fordi det forringer produktet etter min mening... Tenk om du hadde kjøpt nytt kjøkken fra ikea, men måtte bruke hele kvelden på å pille klistremerker av samtlige skapdører?Artikkelen postes som "Macbook Air konkurent" men det er jo tydelig at de ikke har peiling på hvordan de skal konkurere om de samme kundene som Apple.Stilrent design: checkBra ytelse: checkGodt batteri: checkEksklusiv: FAIL!Det er ikke noe eksklusivt med sticker spam.Apple har designet hele opplevelsen fra du kutter forseglingen på eska, og til du starter å bruke maskinen. Denne opplevelsen er ditt førsteintrykk av produktet. Og for noen, og da spesielt Apple kunder, er denne opplevelsen viktig. Skal man konkurere med dem, så nytter det ikke med brun papp, klistremerker og bloatware.For meg, så er det å unboxe en Mac en behagelig opplevelse. Den er fint pakket inn, alt er som det skal være, og jeg bare trykker på knappen så er maskinen klar etter 3 minutter.Å pakke opp en vilkårlig annen PC er noe langt anderledes, da er det brun papp, billig skumgummi. Og når jeg slår den på, så er det 5 min med oppstart, før jeg må slå den av, formatere alt, og legge inn en clean windows/linux install, som ikke er full av bloatware, skyggepartisjoner og gud vet hva. Og så må jeg i tilleg pille vekk 7-8 klistremerker før maskinen blir "ren".Er det ingen PC levrandører som kan matche det å unboxe en mac? I såfall er det _veldig_ synd =( Hvem bryr seg om hvordan forpakninga på en PC ser ut? Så lenge den beskytter maskina for skader under frakt osv så driter jeg og de aller fleste andre hvordan den ser ut siden den havner rett i søppla uansett. Jeg følte absolutt ingenting spesielt ved å unboxe min iPhone for eksempel, embalasjen gikk rett i søppelbøtta etter jeg hadde tømt for det jeg måtte trenge. På de aller fleste litt kostbare bærbare maskiner er det 2 klistremerker, på noen er det faktisk ingen, og det er det minste jeg bryr meg om så lenge jeg får en fungerende maskin som ikke koster 3-4k mer enn konkurrerende maskiner fordi den har en eple logo på seg og en pen innpaking. Dog jeg ville ikke kjøpt med Samsung 9 serie, jeg ville kjøpt Zenbook Prime om jeg skulle kjøpt Ultrabook idag, den er penere enn Samsungen og MacBook Air for den saks skyld og den kjører ikk MacOs(noe som for meg er helt ubrukelig). Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 "Intel HD Graphics 4000"Nei takk! Det er da et grafikkort som overkjører alt du har funnet i små og lette PC-er tidliger. Denne fokuserer på vekt, og da er HD 4000 en brikke som gir god grafikk sin egen vekt tatt i betraktning (vekt = mengde kjøling som trengs). 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 "Intel HD Graphics 4000"Nei takk! Agree. Produsentene leker seg masse med tynne 13" med Intel HD4000. Når skal det komme tynne vakre 15,6" med kraftige dedikerte skjermkort ? Får kose meg med mi Clevo P150E imens Å ha dedikert skjermkort i en ultraportabel som dette er en underlig prioritering i mine øyne. AtW Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 HD 4000 er det beste man kan ha i en slik pc, med tanke på størrelse. Det gir også opptil 30% bedre ytelse i forhold til HD 3000. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det du klarte å hisse deg opp over noen klistremerker? Min kom forresten uten. Ikke hissig, mer facepalming her. Fordi det forringer produktet etter min mening... Tenk om du hadde kjøpt nytt kjøkken fra ikea, men måtte bruke hele kvelden på å pille klistremerker av samtlige skapdører? Artikkelen postes som "Macbook Air konkurent" men det er jo tydelig at de ikke har peiling på hvordan de skal konkurere om de samme kundene som Apple. Stilrent design: check Bra ytelse: check Godt batteri: check Eksklusiv: FAIL! Det er ikke noe eksklusivt med sticker spam. Apple har designet hele opplevelsen fra du kutter forseglingen på eska, og til du starter å bruke maskinen. Denne opplevelsen er ditt førsteintrykk av produktet. Og for noen, og da spesielt Apple kunder, er denne opplevelsen viktig. Skal man konkurere med dem, så nytter det ikke med brun papp, klistremerker og bloatware. For meg, så er det å unboxe en Mac en behagelig opplevelse. Den er fint pakket inn, alt er som det skal være, og jeg bare trykker på knappen så er maskinen klar etter 3 minutter. Å pakke opp en vilkårlig annen PC er noe langt anderledes, da er det brun papp, billig skumgummi. Og når jeg slår den på, så er det 5 min med oppstart, før jeg må slå den av, formatere alt, og legge inn en clean windows/linux install, som ikke er full av bloatware, skyggepartisjoner og gud vet hva. Og så må jeg i tilleg pille vekk 7-8 klistremerker før maskinen blir "ren". Er det ingen PC levrandører som kan matche det å unboxe en mac? I såfall er det _veldig_ synd =( Jeg har hatt mange forskjellige PCer og mobiler og lignende. Det er kun en gang jeg faktisk har følt at det var en ekslusiv innpakning, og det var med Jawbone Prime. Jeg sparte på boksen... Men jeg synes både etterpå og nå, at det er en dårlig form for investering. Å bruke penger på den slags, synes jeg er helt ubrukelig. Og å trekke fram klistermerker som noe negativt, synes jeg er helt absurd. Det senker prisen, og på mange får du også nesten full oversikt over innmaten. Dersom dette er et problem, har du spart penger på noe som tar noen sekund å fjerne, og så er det en ikke-ting for hele resten av tiden du kommer til å ha PCen. På den andre siden er det strengt tatt forventet at du ikke bryr deg om penger, siden du allerede foretrekker Mac... Men jeg kan allikevel ikke forstå hvorfor det skal være et problem å spare penger på den måten. Tankeeksperiment: Dersom du står ovenfor to butikker, du skal kun ha en ting, la oss si denne PCen. Du kan velge å gå inn på den ene, der betaler du full pris, den har en fin innpakning og ingen klistermerker. I butikken ved siden av kan du få nøyaktig samme PCen, med klistermerker og innpakningen er bare papp og isopor. Denne koster imidlertid 10% mindre, og utenom det hadde du fått nøyaktig samme PCen. Hvilken hadde du valgt? 2 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Tankeeksperiment: Dersom du står ovenfor to butikker, du skal kun ha en ting, la oss si denne PCen. Du kan velge å gå inn på den ene, der betaler du full pris, den har en fin innpakning og ingen klistermerker. I butikken ved siden av kan du få nøyaktig samme PCen, med klistermerker og innpakningen er bare papp og isopor. Denne koster imidlertid 10% mindre, og utenom det hadde du fått nøyaktig samme PCen. Hvilken hadde du valgt? Om forskjellen er bare klistremerker, så selvfølgelig den billigste. Men det er urelevant, fordi det kommer ikke til å skje. Cluet er at mangelen på klistremerker hos Apple (selv om de kjører både Intel og nVidia) er at de overlater ingen detaljer tilfeldighetene. Og det vitner om at det er et veldig gjennomtenkt produkt. Som igjen forteller noe om kvalitet. Men du kan svare på mitt spørsmål: Hva er den faktiske forskjellen på en parfyme til 150kr, og en parfyme til 950kr? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Fin test. Jeg så på denne, men valget falt på Asus Zenbook UX32VD med dedikert skjermkort. Etter å ha hatt den i snart en uke, så angrer jeg ikke et sekund. Har skrevet en liten brukertest som dere kan finne her. Og til de som mener at ultrabooks ikke trenger dedikert skjermkort; hvorfor ikke? Fortsatt bra batteritid, maskinen er fortsatt liten og jeg kan spille litt OG redigere tung video på denne Skal du aldri spille, redigere eller noe som trenger litt mer kraft, så er det jo greit. Men for sånne som meg er jo dette et fantastisk valg! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Tankeeksperiment: Dersom du står ovenfor to butikker, du skal kun ha en ting, la oss si denne PCen. Du kan velge å gå inn på den ene, der betaler du full pris, den har en fin innpakning og ingen klistermerker. I butikken ved siden av kan du få nøyaktig samme PCen, med klistermerker og innpakningen er bare papp og isopor. Denne koster imidlertid 10% mindre, og utenom det hadde du fått nøyaktig samme PCen. Hvilken hadde du valgt? Om forskjellen er bare klistremerker, så selvfølgelig den billigste. Men det er urelevant, fordi det kommer ikke til å skje. Cluet er at mangelen på klistremerker hos Apple (selv om de kjører både Intel og nVidia) er at de overlater ingen detaljer tilfeldighetene. Og det vitner om at det er et veldig gjennomtenkt produkt. Som igjen forteller noe om kvalitet. Men du kan svare på mitt spørsmål: Hva er den faktiske forskjellen på en parfyme til 150kr, og en parfyme til 950kr? Jeg er helt enig i at det sannsynligvis aldri kommer til å skje :-P Men det viser at prinsippet med klistermerker ikke betyr så mye. Spørsmålet er videre: Hvor mange prosent avslag må til, for at du heller skal velge den uten klistermerker? Og parfymen... Jeg er ikke sikker... Slik jeg har erfaring av, er det stort sett hype/merke det går på... Fordi det er ofte billige parfymer som lukter rimelig likt, bedre og dårligere enn dyrere parfymer. Men igjen, jeg er nok ikke beste personen å spørre, fordi gjennomsnittsverdien på mine godlukter ligger vel på rundt 450 kroner :-P Men jeg har noen dyre og noen billige, og det er litt tilfeldig hvilke jeg bruker. Jeg prioriterer ikke nødvendigvis de dyre til fest og slikt. Jeg antar at siden du spør, vet du bedre enn meg, så jeg er spent på svaret, jeg er strengt tatt ikke spesielt parfymekjenner eller noe :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå