Gå til innhold

Games for windows live, total latterlig

Anbefalte innlegg

Hva er det som er galt med de som fant på games for windows live? Systemet er jo totalt brekt. La meg skissere:

Jeg spiller batman, må logge på med en games for windows live sak, det viser seg at den jeg lager blir offline, ok, alt er vel sånn delvis vel kan man tro. Men allerede her dukker problemer opp, fordi det viser seg at jeg ikke kan kopiere saves over til en annen maskin uten å kalle kontoen akkurat det samme. Hvorfor? Gudene vet.

Jeg lager en online-profil, men får bare ett random nick som jeg ikke aner hvor kommer fra. Tenker, jaja, jeg kan vel hete "cloudless purse", hvem bryr seg. Så la meg overføre savegamesene til den kontoen da, så har jeg det ihvertfall lagret ett sted. Men vent, det går jo ikke, igjen gudene vet hvorfor, men MS har i all sin visdom ingen funksjon for å overføre savegames fra offline til online.

Greit nok, jeg finner en workaround, ha samme nick på offline og online, og du kan skyfle det over ved å manuelt flytte utvalgte filer på disk. Så fint da, la meg bare bytte nick vekk fra "cloudless purse", men nei, det kan jeg ikke, uten å betale 800 microsoft-points? WTF? 10 dollar for å bytte nick? Det er 100% uaktuelt. Så la meg slette kontoen min og lage en ny til samme live-konto, men selvfølgelig, det går ikke, får samme tøvete nick igjen.

Beklager utblåsningen, men hvilken idiot er det som har lagd dette systemet? Det er jo helt fullstendig talentløst. Har de gått inn for å gjøre det mest mulig vondt?

Ett eller annet blir lagret i steamclouden, men gudene vet hva, ser ikke ut som det hjelper meg heller.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam er ikke akkurat bedre, så det bare å venne seg til det eller flytt til konsoll.

Det er ihvertfall mye mye mer intuitivt. Ikke må man betale for å bytte nick heller.

AtW

Bruker feil.. :dremel:

Akkurat som det er brukerfeil om det slettet alle savene om man skrev passord feil en gang? Man kan komme rundt mye ved å gjøre ting på akkurat en spesiell måte, men det hindrer ikke elendig design.

AtW

Lenke til kommentar

Games for windows er så forbanna dårlig.

Dårlig opptimalisert er det også. Tar for meg 10-15sekunder å logge meg inn hver gang, samt at å bytte menyer bruker 2 sekunder fordi det skal "gli" mellom menyene. Det er et enormt irritasjonsmoment, og er fantastisk dårlig at det er påkrevd i spill du allerede eier på steam, så cloudsync som er det potensielt eneste bra det kunne brakt er også overfladisk

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at dere faktisk klarer å snakke seriøst om dette. Dere hater GfWL intenst, men forguder Steam selv om de er enda verre? Jeg er overgitt...

Ingen her har nevnt noe mye om steam, selv om jeg er enig i at det er bedre.

Det er mer snappy i menyene, samt at de distrubuerer spill i mye større grad, og er ikke påkrevd for å spille det du kjøpte gjennom det.

Lenke til kommentar

Har mest erfaring med GfWL fra Arkham City, har ikke hatt så mange problemer med det utover at innloggings vinduet som popper opp hver gang jeg skal inn på spillet irriterer. De kunne ha satt opp noe lignende som steam og origins har hvor du logger inn en gang og så får tilgang til alle spill som er knyttet opp mot GfWL uten at du behøver og logge inn.

Tror en del av nettproblemene kunne vært løst hvis en offline modus hadde vært tilgjengelig. Så kunne nok guien til platformen i seg selv hatt godt av en liten facelift for å bringe den opp på nivå med konkurentene.

Lenke til kommentar

Husker med stor gru første og siste gang jeg benyttet GFWL.

Gledet meg til å spille GTA IV på PC, og spillet funket fint det. Jeg måtte imidlertid registrere en GFWL-konto for å være i stand til å lagre fremgang i spillet. Merkelig, syntes jeg, men opprettet noe motvillig en konto.

Problemet da var at spillet ikke lenger ville lastes inn...

Bortkastede penger. Krav til GFWL er derfor en dealbreaker for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...