aaplecandy Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Heisann, Da var tiden kommet for at jeg skal kjøpe min første bil. Har spart opp rundt 250 000kr som skal brukes på bil i denne omgangen. Men trenger litt veiledning av dere til å gjøre det rette valget når det gjelder bil. Jeg har personlig mer eller mindre ingen erfaring med biler og kan kun det vesentlige som å bytte dekk, fylle på drivstoff og olje. Så man kan si jeg ikke kan mekke noe på bilen selv og alt av reperasjoner må gjøres på verksted. Er ute etter en sportsbil som man kan vise seg fram, altså få litt oppmerksomhet med. Har sett på noen biler, men har problemer med å finne den rette. Noen forslag? Det andre problemet mitt er at jeg har funnet en bil som virkelig er perfekt "show off" bil. Nemlig en Lotus Elise 1.8. Så det jeg lurer på er om denne bilen er en ren utgift bombe når det kommer til vedlikehold og reperasjoner. Er dette en bil jeg bør styre unna? http://www.finn.no/f...nnkode=33997435 mvh, Aajoakim Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Ok, du kommer til å bli skuffet over å lese dette, men det bør sies; Ikke bruk 250'000 på din første bil... Kjøp deg noe som er billig i drift, noe med billig forsikring, en bil du ikke kommer til å kjøre deg i hjel i. Du nevner en Lotus, og jeg tenker automatisk på en 18-åring spredt utover en fjellvegg. Som ung bilfører tilsier statistikken at du er i gruppen som er mest utsatt for trafikkulykker. Ikke bli en del av statistikken fordi du skal imponere noen med en tøff bil, prøv heller å imponere deg selv om 10 år. Når du er 28 og husker tilbake til den første bilen din, Lotusen, og angrer bittert på at du brukte 250'000 på en bil som endte på taket fordi du ville imponere ei jente, da skulle du virkelig ønske at du brukte huet da du skulle kjøpe din første bil. Kjøp deg en trygg og billig bil. Du vil sansynligvis havne oppi et uhell med bilen din, og da er det jævlig surt å ha brukt 250'000 kroner som du alri vil få tilbake. Jeg vet at du ikke vil høre dette, men tro meg, du er farlig nær å bli en del av statistikken.... Ikke bli det! 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Mener det samme som Dr. Mobius. Ville ikke brukt over 100 000. I tillegg vil en Lotus være meget dyr å reparere om du kolliderer. Og hva med plass? Bilen finnes ikke praktisk. Hva hvis du skal kjøre noen kompiser, eller du skal ha med deg noe bagasje? 1 Lenke til kommentar
aaplecandy Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Du sier noe viktig der som jeg faktisk ikke har tenkt over i det hele tatt. Selv om jeg er en forsiktig person av meg så er det mye rett i det du sier Dr. Mobius. Jeg har lite erfaring og da er det fort man gjør noe man ikke skulle ha gjort. Ble usikker nå hva jeg skal velge, er så mange biler ute på markedet. Det jeg helst ser etter er en bil som ser sporty ut og helst er billig å vedlikeholde. 1 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Prelude, Integra, 200sx, eclipse, celica. Bare for å nevne noen. Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg hadde en Audi A4 1.8T som førstebil, de ligger på rundt 45k-60k i pris. Veldig spreke biler som sitter godt på veien og veldig lett å skru på også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå