Gå til innhold

Nye kraftige, billige og fremtidsrettede PC-deler

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har skal ha noen PC-deler, som er kraftige, stille, fretidsrettet og billige.

Har fra før av dette kabinettet med innebygd PSU på 500watt, og en 500GB 7200rpm HDD fr Wester digital.

Har sett på disse delene, passer de sammen? Noe som kan endres slik at de enten blir billigere, kraftigere, mer fremtidsrettet til helst 5500-5800.

Skjermkort: Gigabyte Radeon HD 7850 OC 2GB

CPU: Intel Core i5 3570K

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68AP (Passer den sammen med CPU?)

RAM: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (2x4GB) CL9

Harddisk: Western Digital Caviar Green 2TB 64MB Cache 6GB/s (Har som sagt 500GB 7200rpm fra før av.)

Total pris for dette blir 5636kr.

Mvh Singh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet passer ikke skikkelig med CPUen, for full utnyttelse trenger du et hovedkort med Z77 i navnet.

7200 RPM disker koster da ikke mer enn green disker sist jeg sjekket (2 timer siden :p ), du sparer også relativt lite på green disker, det reklameres at de trekker 60% av effekten som en 7200RPM disk trekker, men det er da 60% av 6W.

Lenke til kommentar

Ville anbefalt å kjøpe en ssd disk, gjorde det selv for 1mnd si, da vil du få en vesentlig kjappere pc.

Kjøpte da mye av samme delene som du vurderer nå, og det har fungert bra til spill

Iom at ssd diskene fortsatt er dyre kjøpte jeg meg en på 60gb så jeg kun har til OS, absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...